19-а Световна среща на българските медии

site.btaВисшите училища трябва да имат маркетингов подход за представяне на своите научни и образователни постижения, каза проф. Евгени Станимиров

Висшите училища трябва да имат маркетингов подход за представяне на своите научни и образователни постижения, каза проф. Евгени Станимиров
Висшите училища трябва да имат маркетингов подход за представяне на своите научни и образователни постижения, каза проф. Евгени Станимиров
Ректорът на Икономическия университет във Варна проф. д-р Евгени Станимиров, който се включи онлайн в 19-ата Световна среща на българските медии в Украйна. Снимка: Милена Стойкова / БТА

Висшите училища трябва да имат маркетингов подход за представяне на своите научни и образователни постижения. Това каза ректорът на Икономическия университет във Варна проф. д-р Евгени Станимиров, който се включи онлайн в 19-ата Световна среща на българските медии в Украйна.

По думите му връзката между медиите и висшите училища е ключова, а все повече университети успяват да представят своите постижения пред аудиторията.

„Ключово важно е да се говори за образование и наука, защото, ако се върнем доста назад във времето, Аристотел е казал, че образованието е най-добрата осигуровка за старините. Но не трябва да тълкуваме едноплоскостно, еднопластово, защото трябва да си припомним и думите на Айзък Азимов, че образованието не е нещо, което можеш да завършиш. И, ако хората си мислят, че образованието е свързано с придобиване на лист хартия, на който е написано името ни, това едва ли ще бъде правилно направление на мислене“, каза проф. Станимиров.

Според него дипломата е документ, който показва, че студентът е посещавал занятия, че е преминал някакви изпити, и че се е образовал, но тя не доказва задължително, че студентът разбира нещата в дълбочина.

„Ние, като Икономически университет – Варна, имаме много ясен предприемачески профил и това се вижда от всички наши онлайн и офлайн комуникации. Ние работим много активно с бизнеса, разработихме предприемачески акселератор. Вече имаме не само наши студенти, но и ученици, и чуждестранни граждани, които се включват в този акселератор. Това намира отражение през медиите, през нашите информационни канали“, отбеляза ректорът на висшето учебно заведение.

Той обясни, че се гордее с това, че 56 процента от преподавателите в университета имат или консултират бизнес. „Това означава, че бизнесът е в нашите часове. Тоест, ние сме прагматични в образователния процес. И би било чудесно, ако това наистина намери отражение в научните изследвания паралелно“, каза проф. Станимиров.

„Бих искал да благодаря отново на БТА за това, че преди няколко години на практика подаде ръка към толкова много български университети. Подписахме договори. Безпрепятствено се публикуват новини, които ние искаме да достигнат до целева аудитория. Така че сърдечна благодарност за подадената ръка. И мога да само да пожелая на нас и на другите образователни институции да произвеждаме новини, тоест, да правим чрез своите действия неща, които си струва да бъдат отразявани“, допълни ректорът на Икономическия университет във Варна.

БТА организира Деветнадесетата световна среща на българските медии в Одеса, Болград и Измаил (Украйна) от 18 до 21 юни 2024 г. със съдействието на „Аурубис България“, А1, „Главболгарстрой Холдинг“ АД,  Евроинс Иншурънс Груп, Пощенска банка, СОФ Кънект - операторът на летище София, Национален дарителски фонд „13 века България“.

/ДД/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 05:46 на 22.07.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация