site.btaКатедрата "Публична администрация" на УНСС организира обучителния семинар "Как се пише учебник - правила за академична грамотност"

Катедрата "Публична администрация" на УНСС организира обучителния семинар "Как се пише учебник - правила за академична грамотност"
Катедрата "Публична администрация" на УНСС организира обучителния семинар "Как се пише учебник - правила за академична грамотност"
Катедрата "Публична администрация" на УНСС организира обучителния семинар "Как се пише учебник - правила за академична грамотност". Снимка: УНСС

Семинар за преподаватели на тема "Как се пише учебник - правила за академична грамотност" организира катедрата "Публична администрация" в Университета за национално и световно стопанство (УНСС), съобщиха от висшето училище.

"Това е началото на поредица от семинари, посветени на поддържане и повишаване на квалификацията на преподавателите. Специално за този първи семинар поканихме заслужилия професор доктор на икономическите науки Пано Лулански, бивш декан и ръководител на катедра, преподавател и учен с голяма експертиза, от когото всички ние сме се учили", каза доц. д-р Деница Горчилова. Тя е ръководител на катедрата "Публична администрация" и е заместник-декан по качеството и международното сътрудничество на Факултета "Управление и администрация".

Доц. д-р Александър Вълков обясни, че идеята за обучителните семинари се е родила спонтанно. "Всички ние сме доктори, писали сме учебници, дисертации, но винаги има какво ново да научиш, да обогатиш знанията си. Освен колегите от нашата катедра, сме поканили и колеги от "Регионално развитие" и "Политология", и от Софийския университет "Св. Климент Охридски", и от департамента "Администрация и управление" на Нов български университет, за да споделят своя опит“, каза доц. Вълков.

Проф. д.ик.н. Пано Лулански подробно разясни всички елементи, които трябва да съдържа един учебник, засегна въпросите за концептуалната рамка на учебника като академичен жанр, както и изискванията към качествения академичен учебник. Говори за жанровите разлики между учебника и монографията. "Учебникът трябва да отговаря на дидактическите изисквания, той се пише за студента, той интерпретира много теми, има енциклопедичен характер, включва само доказани знания, докато монографията е задълбочено изследване на една тема, доказва знанието“, обясни проф. Лулански.

Последващата дискусия засегна въпросите за необходимите промени в жанра на съвременните учебници, разликата между учебник, ръководство и учебно пособие, и необходимостта от създаване на междупредметни връзки.

Следващите семинари ще бъдат посветени на теми като "Водене на лекции", "Технологии на изпитване", "Жанрове в научното писане".

 

/АКМ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 05:16 на 28.04.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация