site.btaСтроителната гимназия в Силистра отбеляза 65 години от създаването си с изложба

Строителната гимназия в Силистра отбеляза 65 години от създаването си с изложба
Строителната гимназия в Силистра отбеляза 65 години от създаването си с изложба
Снимка: Александър Леви /БТА

Изложба под наслов "65 години – принос в европейското строителство и дизайн" откриха учениците от Професионалната гимназия по строителство "Пеньо Пенев" в Силистра. Експозицията включва картини, скици, 3D изображения, дипломни проекти и чертежи на средношколците от специалностите "Строителство и архитектура" и "Интериорен дизайн". Тя ще бъде достъпна за посетители до 16 февруари в Художествената галерия в града.

Наред с изложбата учениците бяха подготвили презентация и възстановка на тема "Сключване на Учредителен договор за създаване на Европейски съюз". Тази година строителната гимназия в Силистра е сред училищата посланици на Европейския парламент от Североизточния регион на България. 

От ръководството на учебното заведение съобщиха, че са подготвили поредица от събития, с които да отбележат 65-годишнината си. Не скриха обаче, че интересът към училището в последните години драстично намалява.

Преди 13-14 години при нас се обучаваха над 350 ученици. Това ни даваше възможност да осигурим кадри за строителните фирми в региона. Днес обаче тази професия става все по-малко атрактивна. Нужно е бъдат усвоени доста умения, овен това тя е тежка физическа работя, от която днес младите хора бягат. Въпреки това образованието при нас дава добра възможност за развитие. Строителните техници могат да печелят добре, а и в цялата страна има нужда от кадри“, каза за БТА директорът на училището Мариана Биволарова.

В момента в Професионалната гимназия по строителство в Силистра учат 83 ученици в редовна форма и 18 в задочна форма на обучение. Те са разпределени в 3 специалности Строителство и архитектура" и "Интериорен дизайн" и „Изолации в строителството“. 

/ТС/

news.modal.header

news.modal.text

Към 04:18 на 01.03.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация