site.btaЯпонски филми доминират в боксофис класацията на Северна Америка

Японски филми доминират в боксофис класацията на Северна Америка
Японски филми доминират в боксофис класацията на Северна Америка
Кадър от "Момчето и чаплата". Снимка: Студио "Гибли"/АП

Двама японски филмови титани властваха в боксофис класацията на Северна Америка този уикенд, съобщава ДПА.

„Момчето и чаплата“ на големия японски аниматор и режисьор Хаяо Миядзаки зае първото място, като спечели рекордните 12,8 млн. долара за премиерния си уикенд (премиерата на филма беше на 22 ноември в Лос Анджелис и Ню Йорк). Това е първият оригинален аниме филм в историята, който оглавява вътрешната бокс-офис класация, и отбелязва най-значителната премиера на прочутия режисьор в Северна Америка.

Действието на „Момчето и чаплата“ се развива по време на Втората световна война. Филмът е фантастична история за съзряването на младия Махито. След като губи майка си при пожар в болница в Токио, Махито е изпратен в имение в провинцията, за да живее с новата си мащеха Нацуко (която е и по-малката сестра на майка му). Там той се сблъсква с говореща сива чапла, която го отвежда в мистериозно, магическо царство.

На второ място тази седмица се нарежда предисторията на сагата „Игрите на глада“ – „Балада за пойни птици и змии“. Филмът спечели приблизително 9,4 млн. долара през четвъртия си уикенд, с което общата му сума на вътрешния пазар достигна 135,7 млн. долара. 

Челната тройка на бокс-офиса се оформя от „Годзила минус едно“ на Такаши Ямазаки, който през втория си уикенд е спечелил 8,3 млн. долара. Действието му се развива непосредствено след капитулацията на Япония във Втората световна война, а филмът на Ямазаки предхожда оригинала и представя една напълно опустошена от войната нация, която не разполага с нищо, да не говорим за оръжия, с които да се пребори с Годзила. Появата на чудовището връща всичко в отрицателна или минусова зона.

Челната петица се допълва от двойка анимационни филми: Trolls Band Together („Тролчета: Бандата се събира“) на „Юнивърсъл“, който спечели 6,2 млн. долара, и Wish („Желание“) на „Дисни“, който прибави 5,3 млн. долара към общия си бюджет за страната.

Победителят в бокс-офиса за миналия уикенд Renaissance: A Film by Beyonce („Ренесанс: Филм на Бионсе“) падна до шесто място с 5 млн. долара, с което общите му приходи на вътрешния пазар достигнаха 28,1 млн. долара.

/РБ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 15:30 на 27.02.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация