site.btaИнтерес към ТикТок профила на БТА от нидерландска медия

Интерес към ТикТок профила на БТА от нидерландска медия
Интерес към ТикТок профила на БТА от нидерландска медия
Снимка: Христо Касабов/БТА

Новинарска агенция в ТикТок: в България вече го правят. Под това заглавие нидерландското издание #UseTheNews ( „Използвай новините") помества статия за ТикТок профила на Българската телеграфна агенция (БТА).

Редакторите от екип „Социални мрежи“ на БТА Ива Тончева и Росен Цаковски говориха за предизвикателствата при представянето на новини пред младежка аудитория. 

БТА поддържа профил в ТикТок от близо година. Преди това агенцията направи серия от разговори с фокус група на млади хора – ученици от софийска гимназия, за да събере информация за интересите и нагласите на младежката аудитория. Няколко от учениците работиха в отдела „Социални мрежи“ при създаването на постове за социалната мрежа Инстаграм. Опитът от тази съвместна работа бе използван за влизането на БТА в ТикТок.

Сред темите на разговора за #UseTheNews бе съдържанието на БТА в платформата ТикТок. По думите на Ива Тончева, която е ръководител на екипа, младите се вълнуват от образование, човешки права и опазване на природата. „Те са в социални мрежи като Инстаграм и ТикТoк и за да достигнем до тях със сериозни новини, трябва да сме в техните мрежи и да говорим на техния език“, казва Ива Тончева.

"Младите хора в България не са политически активни. Младежите трябва да осъзнаят, че икономиката, политиката и социалната сфера са важни. Това е една от причините да открием акаунт в ТикТок", допълни Росен Цаковски по темата за младежката аудитория и медиите.

БТА е една от първите български медии, които публикуват съдържание в социалната мрежа. Основни теми на видеоклиповете са българската култура, политика и обществен живот. 

До момента профилът на БТА в ТикТок има близо 7000 последователи, като 60 процента от последователите са във възрастовата група между 18 и 34 години. 

#UseTheNews е основана през 2022 г. от акционера на ANP, националната информационна агенция на Нидерландия. Фондацията работи независимо от агенцията, но ANP подпомага нейната дейност. Мисията й е да допринася за развитието и запазването на качествената и надеждна журналистика в Нидерландия. Основните теми, по които пише изданието, са свързани с младите хора и медиите. 

#UseTheNews е инициатива с немски произход (2020 г.) на германската информационна агенция dpa. Междувременно #UseTheNews е активна и в Австрия и Швейцария. Очаква се да я последват още европейски държави. / РЦ, ИТ

 

 

/РБ/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 00:49 на 04.03.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация