site.bta"Желание" не сбъдна желанието на "Дисни" за касов успех

"Желание" не сбъдна желанието на "Дисни" за касов успех
"Желание" не сбъдна желанието на "Дисни" за касов успех
Сцена от анимационния филм "Желание". Снимка: АП/"Дисни"

"Дисни" може би ще трябва да си пожелае нещо на друга падаща звезда, след като най-новият анимационен филм на компанията - "Желание", не оправда очакванията за касов успех. Нещо повече, продукцията се оказа един от най-слабите дебюти за анимация на развлекателния гигант.

В дните преди излизането на екран на "Желание" анализаторите прогнозираха, че най-новата анимация на "Дисни", заснета с бюджет от 200 милиона долара, ще оглави северноамериканския бокс-офис след дългия уикенд за Деня на благодарността, реализирайки сума от порядъка на 50 милиона долара.

Това обаче не се случи. "Желание" не само не успя да покори върха на класацията, но в оспорвана надпревара за второто място с новия филм "Наполеон" на режисьора Ридли Скот, в крайна сметка отстъпи пред историческата драма и зае третата позиция със скромните приходи в размер на 19,5 милиона долара от уикенда и 31,7 милиона долара от петте празнични дни.

Първенството си за втора поредна седмица в бокс-офиса на Северна Америка запази филмът "Игрите на глада: Балада за пойни птици и змии".

Очакванията към новата продукция "Желание" на "Дисни" определено бяха големи. Премиери на анимационни филми на компанията като "Замръзналото кралство 2" (123,7 милиона  долара за пет дни през 2019 г.), "Ралф разбива интернета" (84,6 милиона долара през 2018 г.) и "Тайната на Коко" (71 милиона долара през 2017 г.), често са владеели киното около Деня на благодарността.

Връщайки лентата назад, анимация на компания "Дисни" не е постигала сериозен касов успех от 2019 г., когато сигурният залог на "Замръзналото кралство 2" се изплати, реализирайки близо 1,5 милиарда долара.

"Желание", който изобилства от препратки към класики на компанията, беше промотиран като празник на 100-годишнината на "Дисни". Критиците обаче не бяха впечатлени, отбелязвайки, че продукцията прилича повече на маркетинг, отколкото на филмова магия.

Някои от тях приписаха лошото представяне на анимационния филм на неговия трейлър, който не успява да изясни сюжета му.

Други разкритикуваха "Желание" като продукт по-скоро за отбелязване на стотния юбилей на "Дисни", отколкото като предлагащ завладяващо съдържание.

Едва ли може да се нарече утеха, че "Желание" се представи по-добре от миналогодишното предложение на "Дисни" за уикенда на Деня на благодарността - анимацията "Чуден свят", която за петте празнични дни събра "катастрофалните" 18,9 милиона долара.

И така, вместо да помогне на "Дисни" да изправи глава след една нелека година, "Желание" се превърна в поредното главоболие за компанията, последвало изключително слабото представяне на друга нейна продукция, "Капитан Марвел 2". Поредното предложение от киновселената на "Марвел" реализира едва 76,9 милиона долара през трите си седмици на екран в Северна Америка и 110,2 милиона в международния бокс-офис.

Според анализаторите едно от възможните обяснения за провала на "Желание" е, че анимационният филм тази година се е натъкнал на много по-конкурентни продукции в сравнение с тези, срещу които "Дисни" обикновено се изправя около Деня на благодарността.

Възможно е все пак страницата за "Желание" все още да не е затворена. Новият анимационен филм на "Дисни" може да последва примера на "Стихии" на студио "Пиксар", който през юни стартира със скромните 29,6 милиона долара, но в крайна сметка спечели близо 500 милиона долара в световен мащаб.

Дали това ще се случи, предвид рецензиите за "Желание" - едни от най-лошите за анимация на "Дисни" изобщо, и предвид признанието на главния изпълнителен директор Боб Айгър, че компанията е "позагубила фокуса и дава приоритет на количеството, вместо на качеството", ще се изясни през следващите седмици. 

/ХТ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 07:34 на 03.03.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация