site.btaКонференция в Плевен поставя акцент върху образователната интеграция на деца и ученици от уязвими групи

Конференция в Плевен поставя акцент върху образователната интеграция на деца и ученици от уязвими групи
Конференция в Плевен поставя акцент върху образователната интеграция на деца и ученици от уязвими групи
В Плевен започна Национална научно-практическа конференция на тема "Добри педагогически практики в областта на образователната интеграция и на образователното приобщаване на деца и ученици от уязвими групи" Снимка: Елина Кюркчиева/БТА

Научно-практическа конференция в Плевен поставя акцент върху образователната интеграция на деца и ученици от уязвими групи. Тя се организира от Министерството на образованието и науката (МОН) и Синдиката на българските учители, с домакинството на Регионалното управление на образованието в Плевен и е на тема "Добри педагогически практики в областта на образователната интеграция и на образователното приобщаване на деца и ученици от уязвими групи". 

По време на форума ще бъдат представени петдесет педагогически практики на образователни институции от 22 области от страната.

"Каня онези от вас, които са готови да споделят, да представят разработените уроци на платформата "Дигитална раница". Така те ще достигнат до много повече колеги и може да провокират и тяхното желание за споделяне. Това ще е полезно не само за учителите, но и за учениците, за техните родители", каза при откриване на конференцията д-р Емилия Лазарова, заместник-министър на образованието и науката.

"Българското учителство се изправя пред особено предизвикателство, защото да обучаваш, означава да учиш двойно. Самата учителска практика ни поставя в състояние на непрекъснато учене, на непрекъснато преодоляване на предизвикателства, на прилагане на нови подходи, практики и модели, на намиране на път и мотивиране за знание и към знанието чрез практиката, проектите, междупредметните връзки до интегралното знание", добави тя.

"Приобщаващото образование в контекста на Закона за предучилищното и училищното образование гарантира осъществяването на диференциран и индивидуализиран подход към всяко дете и ученик, спрямо неговите способности и интереси. Това е гаранция за прилагане на политики за приобщаване, при които образователната система се адаптира спрямо потребностите на децата и учениците", подчерта още заместник-министърът.

С думи на благодарност към учителите, участващи в конференцията, се обърна Янка Такева, председател на Синдиката на българските учители, която подчерта усилията им, за да бъдат върнати в клас деца от рисковите групи. 

Такева очерта и някои от проблемите, които трябва да бъдат разрешени в българското средно образование. Според нея е нужна промяна в нормативната уредба, която се отнася до приобщаващото образование, както и да се разреши проблема с недостатъчното финансиране. "Аз протестирам днес от тази трибуна, че все още средствата ви не са преведени към училищата и детските градини, а годината свърши. Знам как изнемогвате и смятам, че министерството на образованието трябва да вземе моментални решения по този въпрос. В образованието има много пари", категорична бе Такева.

Друг проблем според нея е липсата на достатъчна квалификация на учителите, които работят с децата от уязвими групи, а тя е специфична.

Такева подчерта, че е нужно да се разработи мотивационна стратегия или правила за мотивация на децата от рискови уязвими групи за учене. Тя посочи вече прилаганите начини за приобщаване на децата към образователния процес и е категорична, че повечето от тях вече са остарели като мотивация и не работят в системата. 

"Трябва да се разработят и мотивационни политики за родителите, които нямат интерес да изпращат децата си на училище, защото те утре ще формират обществения облик на страната ни. От тях ще зависи икономиката и брутния вътрешен продукт, в какво общество ще живеем", заяви Такева.

Сред гостите на откриването на конференцията бяха заместник областният управител Николай Абрашев, Грета Ганчева, директор на Дирекция "Приобщаващо образование" в МОН, експерти от министерството и от регионалните управления на образованието в страната. Педагогическият форум ще продължи в рамките на три дни. На 18 октомври ще бъдат отличени участници, представили своите практики. 

/ХТ/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 17:33 на 14.05.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация