site.btaСедмицата на модата в Милано започна с дефилетата на „Антонио Марас“, „Кавали“ и „N. 21“

Седмицата на модата в Милано започна с дефилетата на „Антонио Марас“, „Кавали“ и „N. 21“
Седмицата на модата в Милано започна с дефилетата на „Антонио Марас“, „Кавали“ и „N. 21“
„Роберто Кавали“ пролет-лято 2024 г. Снимка: АП

Седмицата на модата в Милано започна вчера с вълна от дефилета като дъждовния визуален спектакъл на „Дизел“ и представянето на най-новата колекция на „Фенди“, съобщи АП.

Сред останалите модни къщи, които показаха своите нови колекции, бяха „Кавали“, „N. 21“ и „Антонио Марас“.

В дефилето на „Антонио Марас“ за колекцията пролет-лято 2024 г. се включи американската актриса и модел Мариса Беренсон, която е участвала във филми на Лукино Висконти, Стенли Кубрик и Боб Фоси. Самата колекция пък представи поглед към гардероба на типичната примадона от 40-те и 50-те години на миналия век, с тоалети идеални за разходка из града, за пътуване до плажа или за елегантна вечер навън.

Антонио Марас, главен творчески директор на модната къща, носеща неговото име, каза, че колекцията има за цел да покаже обемни форми, сякаш брулени от вятъра. Моделите носеха диплещи се копринени кафтани, мини поли, комбинирани със стегнат корсаж, асиметрични ръкави, вталени якета, които преливат в пропорциите на поли. Костюмите на мъжете бяха предимно съчетани с къси панталони – понякога копринени, понякога туид с нанизи от лурекс, а понякога кожени, с обемно сако или дори пуловери с интарзия.

Дефилето на „Антонио Марас“ е вдъхновено от филма „Бум!“ от 1968 г. с участието на Елизабет Тейлър и Ричард Бъртън, заснет в родния за дизайнера регион Сардиния. Цветовете на колекцията бяха меки, често акцентирани с черни флорални мотиви и красиво украсени с дантела и кристали. 

На фона на буйна зеленина, творческият директор Фаусто Пулизи пък представи новата колекция на „Кавали“.

Колекцията е изцяло посветена на движението. Дългите рокли от шифон и кафтаните се веят във въздуха, съпроводени от изрезки във формата на листа и детайли с пера. Дългите щамповани кафтани бяха прозрачни, а деколтета се спускаха до пъпа. Плетените сутиени бяха съчетани с панталони, стегнати на бедрата, препращайки към модата от 70-те години на миналия век.

„Това е деклариране на свободата на жените“, каза Пулизи. „Жените не трябва да се показват на никого (търсейки одобрение) – нито на мъжете, нито на бащите или на братята си. Те просто искат да бъдат щастливи. Искат да бъдат свободни.“

Дизайнерът на „N. 21“ Алесандро Дел'Акуа за първи път посвети колекция на родния си град Неапол, около 40 години след като го напусна и се премести в Милано.

„Този път исках да работя с двете души на Неапол: аристократичната и еротичната“, обясни Дел'Акуа. „Те съжителстват много добре заедно като контрастни души.“

Колекцията представи разкопчани бодита, разкриващи старомодни сутиени, сатенено сако, което се смъква от рамото и пайети, контрастиращи с рипсени тениски, изрязани на нивото на гърдите. Моделите носеха също дантелени воали, придържани на място с лента за глава и покриващи очите.

/РБ/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 19:53 на 26.02.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация