site.btaПредставиха успешен модел на педагогическа ситуация за личностно развитие на децата от 115-а детска градина в ж.к. "Надежда" в София

Представиха успешен модел на педагогическа ситуация за личностно развитие на децата от 115-а детска градина в ж.к. "Надежда" в София
Представиха успешен модел на педагогическа ситуация за личностно развитие на децата от 115-а детска градина в ж.к. "Надежда" в София
Представиха успешен модел на педагогическа ситуация за личностно развитие на децата от 115-та детска градина в ж.к. "Надежда" в София. Снимка: сдружение "Азбукари"

Представиха успешен модел на педагогическа ситуация за личностно развитие на децата от 115-а детска градина в ж.к. "Надежда" в София, съобщиха от сдружение "Азбукари".
 
"Слънцето земята сгрява и водата изпарява: парата нагоре плува, в облаци се образува. Облаци се преобръщат в дъжд и сняг, и град, и така се те завръщат на земята пак назад" - така със стихче за водата малките изследователи от столичната 115-а детска градина "Осми март" в ж.к. "Надежда" участваха в открит урок, за да покажат знанията си за най-скъпоценния ресурс на планетата Земя - водата. Инициативата е част от дейностите по проекта "Пътешественици във времето", чиято цел е създаването на иновативно образователно помагало за обучение в детските градини. Деца на възраст между четири и пет години участваха в педагогическа ситуация със завладяваща интереса им игра и показаха отлична подготовка при участие в интерактивни форми на обучение и възпитание, отбелязват от сдружението.

Те информират, че успешното взаимодействие с техните преподаватели в игрите е показало, че малките изследователи дават правилни отговори на всеки един от поставените въпроси и се включват активно в практическите занимания. Децата знаят, че водата покрива около 71 процента от повърхността на планетата Земя и е съсредоточена главно в океаните и в другите водни басейни.  И съвсем логично поставиха въпроса, защо планетата, която е наш общ дом, се казва Земя, а не Вода, след като водата покрива толкова голям процент от нейната повърхност. Темата на открития урок от образователното направление "Околен свят" предизвика оживена дискусия и всяко от децата изложи наученото. При осъществяване на педагогическото взаимодействие учителите използват игровата дейност и ролите в нея, за да подкрепят успешното развитие на децата и да постигнат определен очакван резултат. С повишаване на интереса на малките изследователи към поставените за обсъждане теми и активното им включване в практическите занимания се подобрява тяхната емоционална култура и се допринася за качественото им личностно развитие. При използването на формите на педагогическото взаимодействие, детският учител се съобразява със степента на развитие на всяко едно от децата в групата, взимат се под внимание възрастовите особености, потребностите и интересите за постигането на целта. С педагогическата ситуация в учебните занимания се интегрират два процеса - на възпитание и на обучение, съобразени с играта и с личния практически опит на всяко дете в групата. 

След като разгледаха внимателно глобуса и се запознаха с планетата Земя, децата отговаряха без затруднения на различни въпроси: Кой цвят заема най-много място върху глобуса и какво се отбелязва с него? Знаят ли имената на някои български реки? Знаят ли имената на морета и океани? Децата научиха, че в света има 63 морета и пет океана, като България граничи на изток с Черно море. Темата за водата отговори и на въпросите: Какво е нейното значение за живота на Земята? Водата необходима ли е за живота на човека, растенията и животните? За какво хората използват водата и замърсяват ли я? Децата запомниха, че водата представлява химично съединение, което със своите особени свойства е основополагащо за възникването на живот на нашата планета. Те разбраха, че водата е жизнена среда за всички организми и без нея животът на Земята е немислим. Наличието на вода в тях е едно от най-безспорните доказателства за единния произход на живата природа. Детската импровизирана лаборатория изследва водата с практически занимания и ситуации, с които децата обменяха и научиха много нови знания. Вниманието им бе насочено и към агрегатните състояния на водата. Малките изследователи отговориха правилно на въпросите: Водата винаги ли е течна? Какво ще стане, ако сложим купа вода във фризера? Какво ще се случи, ако вземем кубче лед в ръка и други. 

След педагогическата ситуация децата научиха, че водата се среща в природата в реки, езера, потоци, морета и океани, както и че на някои от тези водоеми водите са сладки, а на други солени. Научиха, че водата няма цвят, вкус, мирис и форма, може да се превръща в лед и пара. Разбраха, че водата е много важна за растенията, животните и хората, и трябва да я пазим чиста. Игровите занимания бяха наблюдавани от представители на общината на район "Надежда" и от сдружение "Азбукари". Оценка на положените усилия на педагозите и на екипа по проекта даде инж. Димитър Димов, кмет на район "Надежда", който поздрави директора на 115-а ДГ "Осми март" Велизара Стоименова и нейния екип за активната работа по проекта. "Смятам, че достъпният и забавен начин на обучение е основен фактор за успешно придобитите знания и умения от децата", добави той.

Директорът на 115-а ДГ "Осми март" благодари на всички деца, на техните учители и на присъстващите с думите: "Безкрайно съм доволна от демонстрираните знания на децата, с тях те показаха отношението си към опазването на природата и на водата. Така се изгражда единство на образователния процес за формиране на хуманна ценностна система и добродетели".

Проектът "Пътешественици във времето" се финансира чрез програмата "Опазване на околната среда и климатични промени" с финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство (2014-2021).

/АКМ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 13:23 на 04.03.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация