site.btaНови предмети представиха ученици и учители на форуми за иновации

Нови предмети представиха ученици и учители на форуми за иновации
Нови предмети представиха ученици и учители на форуми за иновации
Нови предмети представиха ученици и учители на форуми за иновации. Снимка: МОН

"Сценарии за бъдещето" бе темата на урока по "Екопредприемачество", който изнесоха ученици от Финансово-стопанската гимназия "Атанас Буров" в Хасково по време на регионален форум по Националната програма "Иновации в действие", съобщи пресцентърът на Министерството на образованието и науката (МОН).

Екопредприемачество е нов иновативен учебен предмет от разширената професионална подготовка на учениците в девети клас. Учениците запознаха гостите със своите проекти "Бизнес идеи за екопредприемачи" и "Кръгова икономика" на английски език. Чрез този подход те обогатяват знанията си и речниковия си запас със специфична терминология на чужд език, като същевременно представят наученото по ключови теми, свързани с устойчивото развитие. Екопредприемачите представиха чрез интерактивни методи резултатите от проучване, направено сред тях и семействата им, за въглеродния отпечатък, който всеки от нас оставя в ежедневните си дейности.

Педагогическите специалисти от още три иновативни училища в Хасково представиха открити практики. В Професионалната гимназия по туризъм "Александър Паскалев" беше представено проектно базираното обучение по учебния предмет "Чужд език по професията". Учениците имаха задача да създадат туристически маршрути, съдържащи информация както за забележителностите в Хасковска област, така и за типичните за областта храни и напитки. Информацията беше демонстрирана във вид на брошура на английски език. И всичко това само в рамките на един учебен час. В Професионалната гимназия по лека промишленост "Райна Княгиня", която бе организатор на форума, имаше интегриран урок между учебните предмети български език и литература, история и теория, и практика на професията.

Открита педагогическа практика имаше и в Основното училище "Св. Климент Охридски". Там представиха CLIL урок по изобразително изкуство и английски език в шести клас - учебен час, който съчетава в себе си едновременно изграждане на знания по учебния предмет "Изобразително изкуство" и усвояване на чуждия език.

В рамките на дискусия с участието на началника на кабинета на министъра на образованието и науката Наталия Михалевска учители подкрепиха идеята за създаване на нов модул "Училищни лаборатории за иновации" в Националната програма. По него преподаватели в определено тематично направление ще могат да разработват и надграждат иновативни модели, които да се прилагат в бъдеще и в други училища. На Регионалния форум за иновации в Хасково участваха училища и представители на Регионалното управление на образованието (РУО) от пет административни области - Пловдив, Пазарджик, Хасково, Кърджали и Смолян.

"Какво прави иновативното училище желано и успешно?" бе темата на дискусия в рамките на регионален образователен форум за училища от Югозападна България, който се състоя в София. Участваха екипи от девет училища от пет области - София-град, София-област, Благоевград, Кюстендил и Габрово. Домакин на форума бе 125-о Средно училище "Боян Пенев". Там също бяха наблюдавани иновационни дейности, добри иновативни практики, ученически проекти и авторски интегративни игри.

   

/ХТ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 01:14 на 03.06.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация