site.btaМинистерството на образованието подкрепя иновативните училища и добрите практики за преподаване, каза заместник-министър Мария Гайдарова

Министерството на образованието подкрепя иновативните училища и добрите практики за преподаване, каза заместник-министър Мария Гайдарова
Министерството на образованието подкрепя иновативните училища и добрите практики за преподаване, каза заместник-министър Мария Гайдарова
Заместник-министър Мария Гайдарова участва във Втората национална конференция "Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки". Снимки: Димитрина Ветова/БТА

Министерството на образованието и науката (МОН) в последните години има последователна и устойчива политика за подкрепа, както на иновативните училища, на добрите практики и на тяхното споделяне, така и на въвеждането на STEM философията за преподаване, включително чрез инвестиции не само в база, техника и в образователни технологии, но и в инвестиции в квалификацията на учителите. Това каза заместник-министърът на образованието и науката д-р Мария Гайдарова на Втората национална конференция "Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки", която започва днес в 51-во Средно училище (СУ) "Елисавета Багряна". 

Най-добрият начин един учител да се почувства ценен и да почувства, че това, което прави, има нужда от още развитие и да намери пътя за него, е чрез обмен на добри практики, със споделяне на колеги от друго училище, от друг град или държава - за това кое е работещо и какви са предизвикателствата и как могат да се ползват тези технологии, отбеляза Гайдарова. Тя добави, че това е възможно най-добрият начин, за да имаме качествено образование, равен достъп и да имаме резултати.

Това е смисълът на нашата ежедневна работа, защото всички мислим за бъдещето на децата, как да ги подготвим днес, за да се реализират успешно във високотехнологичното общество на 21-и век. От една страна е материалната база и средата, в която учениците учат, да бъдат мотивиращи, а вторият елемент са образователните технологии, защото изкуственият интелект, дигитализацията и това, което Европейският съюз обявява като следваща цел за десетилетието и развитието, отново са свързани с дигиталните технологии, подчерта Мария Гайдарова.

Трябва да ползваме дигиталните технологии по най-добрия начин, защото учебникът не е онзи "Рибен буквар", той не е единствен източник на знание за нашите деца. Затова трябва да ползваме технологиите, но да развием също различни методи на преподаване, проектно базирано обучение, и да научим децата да мислят, да четат, да имат грамотност. Да ги научим как да учат, да могат да преценят коя информация е достоверна и коя трябва да бъде проверена, да търсят различни източници и да сравняват, да мислят и да работят заедно в екип. Само тогава ние ще вървим, като нация, успешно напред и ще се развиваме, заяви заместник-министърът на образованието и науката. 

Мария Гайдарова съобщи, че добрите практики, създадени от учители и от училищата, ще бъдат популяризирани в сайта на Министерството на образованието и науката. 


 

/ТС/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 07:23 на 02.10.2023 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация