Днес е Световен ден на радиото

site.btaРадиото расте като медия и има огромно поле за развитие, казват директорите на БНР и "Дарик"

Радиото расте като медия  и има огромно поле за развитие, казват директорите на БНР и "Дарик"
Радиото расте като медия  и има огромно поле за развитие, казват директорите на БНР и "Дарик"
Снимка: Пиксабей

Радиото расте като медия и има огромно поле за развитие. Това казват генералният директор на БНР Милен Митев и изпълнителният директор на "Дарик" Христо Христов, потърсени от БТА по повод днешния Световен ден на радиото.

"Въпреки че през последните години визуалните медии са в центъра на иновациите, ми се струва, че те са по-близо до своя връх, докато в радиото, в звука, има още много поле за развитие", смята Милен Митев. Според него звукът като медия, като начин на комуникация с аудиторията дава много повече възможности за възприемане и комуникация между създателите и потребителите на медийното съдържание.

"Като обществена медия, ние се стремим да разширим своята аудитория, като предлагаме съдържанието си през всички възможни платформи и начини. Радиото е и винаги ще бъде преди всичко звук, но за да можем да отговорим на нуждите на аудиторията, ние вече предлагаме и звук, и текст, и картина там, където е възможно. Така че всеки, който желае да слуша, гледа или чете съдържание, създадено от БНР, да може да го прави по начина, по който на него му е удобно“, казва още Митев.

Причината радиото да расте като медия, според Христо Христов, е, че живеем в ерата на мултитаскинга. "Единствената форма на медия, която можем да ползваме, докато шофираме или караме колело, или тичаме, е аудиото. Неслучайно аудио рекламата е най-бързо растящият формат в онлайн пространството. Ще ви дам и друг пример, вижте как чатите, вече хората не пишат съобщения, а оставят гласово такова", коментира той. По думите му радиото става световна медия чрез интернет. 

"В променящата се съвременна реалност необходимостта от бърза, но и точна, проверена информация, анализи и коментари, става особено търсена от слушателите. И това не е само световна тенденция – тя се наблюдава и в България. Радиото е в крак с новите технологии, слушането на радио се променя с навлизането им. Радиопрограмите, особено тези които „говорят“ започват да се търсят и потребяват отложено. Имам предвид, че програмите на радиото могат да се слушат, както на живо, така и отложено във времето, чрез различни платформи - интернет, подкаст и други", казва Христов.

По думти му радиото остава и утвърден рекламен канал, който дава възможност на рекламодателите да достигат до многомилионна аудитория. Според него радиото има верни слушатели както в автомобилния трафик, така и в домовете, и работните места.

"Дарик" се утвърди през изминалите 30 години като независима и отговорна национална медия. Като радио университет за журналисти и хора със свободен дух и независимо мислене. През тези 30 години "Дарик" от градска радиостанция, през далечната 1993 година, се превърна в първото и единствено в страната частно национално радио", казва Христов. Коментира, че медията се развива в духа на новите технологии – чрез своя сайт тя достига до по-голяма аудитория, която потребява отложено предаванията на медията, освен това, развива и подкаст.

"Не само звук, но и картина, с преките излъчвания от студиото в София, ние превръщаме радиопредаванията в телевизионни предавания, така слушателите могат да "видят" радиото и как се прави", посочва Христо Христов. Според него радиото се развива като медия на активните и търсещите хора. "Подготвяме нови радиоформати, които да бъдат в полза на слушателите, които обясняват на слушателите процесите и тенденциите в страната и света. Ние говорим на слушателите, говорим много, говорим честно, говорим искрено", казва той.

По думите му основното за медията е да е отговорна и честна пред слушателите, защото най-важно е тяхното доверие, градено с десетилетия. 

СВЕТОВЕН ДЕН НА РАДИОТО - 13 ФЕВРУАРИ

Световният ден на радиото се отбелязва от 2012 г., с решение от 3 ноември 2011 г. на 36-ата сесия на Генералната конференция на ЮНЕСКО в Париж, Франция (25 октомври - 10 ноември 2011). Решението е одобрено с резолюция на Общото събрание на ООН от 18 декември 2012 г. Дата 13 февруари е годишнина от създаването през 1946 г. на радиото на ООН.

Първоначално, радиото на ООН излъчва на пет езика - английски, френски, китайски, руски и испански, които за няколко години се увеличават до над 30.

Мотото на Световния ден на радиото за 2023 година е "Радио и мир".

/ ГН

/АЯ, отдел "Справочна"

/ДД

/ТС/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 03:13 на 04.03.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация