site.btaНовият главен дизайнер на "Гучи" трябва да повиши вечната привлекателност на марката


Сабато Де Сарно, новозначеният от "Керинг" дизайнер на модна къща "Гучи", трябва да й даде нова посока, твърдят анализатори - деликатна задача, като се има предвид акцентът, който ръководителите поставят върху вечната привлекателност на марката, предаде Ройтерс.
Де Сарно, старши моден дизайнер от "Валентино", е натоварен като творчески директор да съживи марката, която през 2021 г. осигурява две трети от печалбата на "Керинг". Акцентът върху класиката е приоритет, очертан от ръководството на компанията при представянето пред инвеститорите миналата година. "Гучи" неотдавна възроди чантата си с бамбукова дръжка от 1947 г., както и чантата си през рамо "Джаки" от 1961 г.
Но според анализатори Де Сарно ще трябва да предизвика интерес с нови сексапилни стилове - стратегия, която традиционно служи на марката добре, в сравнение с пътя, по който са поели някои конкуренти, които се фокусират по-силно върху класическите модели, особено чантите.
"Бъдещето на "Гучи" не е да се превърне в друг - "Вюитон", Шанел" или "Ермес", а да развива модното си съдържание, за да привлече отново клиентите"- казва Антоан Белж, анализатор от Exane BNP Paribas.
"Керинг" отказва да коментира стратегията си за марката.
Групата беше подложена на натиск бързо да назначи някого на най-високия творчески пост в "Гучи" след внезапното напускане на Алесандро Микеле през ноември. Той допринесе за рязък растеж в периода 2015-19 г. с ексцентрични унисекс модели, харесвани от Хари Стайлс и Лейди Гага. Въпреки това през последните тримесечия "Гучи" изостава от конкурентите си, като представянето на ключовия китайски пазар предизвика загриженост на фона на КОВИД-19. Според анализатора Лука Солка "Гучи" трябва да направи силно изявление, за да се върне на централната сцена.
Анализаторите приветстваха избора на "Керинг" - опитен, но сравнително неизвестен дизайнер. Те отбелязаха, че Алесандро Микеле също не е имал публичен профил, когато е бил е назначен през 2002 г.
"Още един смел избор, който може да проработи отново", каза Флавио Середа, но предупреди, че този път задачата на директора не е "лесна". Сред предизвикателствата, посочени от Середа, са потенциални сътресения, тъй като "Гучи" привлича външен човек, докато екипите на предишния още работят за марката, и времето, което ще е необходимо на пазара, за да възприеме новата посока.
Сабато Де Сарно ще покаже първата си колекция за "Гучи" през септември в Милано. Опитът му във "Валентино" предполага "по-малко ексцентрична естетика" от тази на Алесандро Микеле.
Де Сарно се издига във "Валентино", след като постъпва през 2009 г., за да стане моден директор както за мъжките, така и за дамските колекции, като работи в тясно сътрудничество с главния дизайнер Пиерпаоло Пичоли.
Вниманието се насочва много силно към творческите директори особено когато една марка е в преход.
/РБ/
news.modal.header
news.modal.text