site.btaНовият главен дизайнер на "Гучи" трябва да повиши вечната привлекателност на марката

Новият главен дизайнер на "Гучи" трябва да повиши вечната привлекателност на марката
Новият главен дизайнер на "Гучи" трябва да повиши вечната привлекателност на марката
Снимка: АП

Сабато Де Сарно, новозначеният от "Керинг" дизайнер на модна къща "Гучи", трябва да й даде нова посока, твърдят анализатори - деликатна задача, като се има предвид акцентът, който ръководителите поставят върху вечната привлекателност на марката, предаде Ройтерс.

Де Сарно, старши моден дизайнер от "Валентино",  е натоварен като творчески директор да съживи марката, която през 2021 г. осигурява две трети от печалбата на "Керинг". Акцентът върху класиката е приоритет, очертан от ръководството на компанията при представянето пред инвеститорите миналата година. "Гучи" неотдавна възроди чантата си с бамбукова дръжка от 1947 г., както и чантата си през рамо "Джаки" от 1961 г.

Но според анализатори Де Сарно ще трябва да предизвика интерес с нови сексапилни стилове - стратегия, която традиционно служи на марката добре, в сравнение с пътя, по който са поели някои конкуренти, които се фокусират по-силно върху класическите модели, особено чантите. 

"Бъдещето на "Гучи" не е да се превърне в друг - "Вюитон", Шанел" или "Ермес", а да развива модното си съдържание, за да привлече отново клиентите"- казва Антоан Белж, анализатор от Exane BNP Paribas.

"Керинг" отказва да коментира стратегията си за марката.

Групата беше подложена на натиск бързо да назначи някого на най-високия творчески пост в "Гучи" след внезапното напускане на Алесандро Микеле през ноември. Той допринесе за рязък растеж в периода 2015-19 г. с  ексцентрични унисекс модели, харесвани от Хари Стайлс и Лейди Гага. Въпреки това през последните тримесечия "Гучи" изостава от конкурентите си, като представянето на ключовия китайски пазар предизвика загриженост на фона на КОВИД-19. Според анализатора Лука Солка "Гучи" трябва да направи силно изявление, за да се върне на централната сцена. 

Анализаторите приветстваха избора на "Керинг" -  опитен, но сравнително неизвестен дизайнер. Те отбелязаха, че Алесандро Микеле също не е имал публичен профил, когато е бил е назначен през 2002 г. 

"Още един смел избор, който може да проработи отново", каза Флавио Середа, но предупреди, че този път задачата на директора не е "лесна". Сред предизвикателствата, посочени от Середа, са потенциални сътресения, тъй като "Гучи" привлича външен човек, докато екипите на предишния още работят за марката, и времето, което ще е необходимо на пазара, за да възприеме новата посока. 

Сабато Де Сарно ще покаже първата си колекция за "Гучи" през септември в Милано. Опитът му във "Валентино" предполага "по-малко ексцентрична естетика" от тази на Алесандро Микеле. 

Де Сарно се издига във "Валентино", след като постъпва през 2009 г., за да стане моден директор както за мъжките, така и за дамските колекции, като работи в тясно сътрудничество с главния дизайнер Пиерпаоло Пичоли.

Вниманието се насочва много силно към творческите директори особено когато една марка е  в преход. 

 

/РБ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 01:08 на 26.03.2023 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация