site.btaЗахващането здраво за работа, придобиването на опит и късметът могат да помогнат на младия творец, смята режисьорът Пресиян Кузов

Захващането здраво за работа, придобиването на опит и късметът могат да помогнат на младия творец, смята режисьорът Пресиян Кузов
Захващането здраво за работа, придобиването на опит и късметът могат да помогнат на младия творец, смята режисьорът Пресиян Кузов
Пресиян Кузов. Пресфото-БТА, снимка: Елина Кюркчиева

Захващането здраво за работа, придобиването на опит и късметът са трите неща, които могат да помогнат на младия творец да успее. Това каза в интервю за БТА Пресиян Кузов, режисьор на премиерния спектакъл "Гардеробът" на Драматично-куклен театър (ДКТ) "Иван Радоев" в Плевен. Според него пред младите творци в България днес стоят различни проблеми, свързани с финансирането и с разделението между държавен и независим сектор в театралното изкуство. Самият той казва за себе си, че не харесва това разделение, противоборство и крайностите, дори и в живота се опитва да "държи средата".  

Както БТА писа, спектакълът "Гардеробът" е създаден по "Максималистът" от Станислав Стратиев. Кузов подчерта, че в текста на Стратиев е открил темата за конформизма и за това как един различен индивид бива приет и интегриран в обществото. "Намерих тази тема за много съвременна днес, когато винаги, щом нещо се появи, то се приема или безкритично или е отхвърлено безкомпромисно", добави режисьорът. По думите му сред най-скорошните примери е COVID-19. "Появява се един вирус и веднага имаме две абсолютни крайности – за и против него. Част от обществото го приема абсолютно безкритично, а другата – точно обратното. Същото е и с войната в Украйна. Темата с въвеждането на еврото е новата ситуация. Има много примери в обществото ни и това ще продължи и в бъдеще", смята Кузов. 

Според него в съвременното общество "новото нормално" е в бързото припознаване на нови идеологии, правила, норми и идентичности, в което съществен принос имат и социалните медии. 

Пресиян Кузов е и автор на драматургични произведения. Пиесата му "Ръкавица" е селектирана в няколко фестивала за драматургия. В момента работи по пиеса, която ще върне зрителя във времето от 1923 до 1925 г., когато в България се случват драматични обрати в политическия и обществения живот. 

"Намерих силна драматургия в непрекъсната смяна на властта, захапването за нея и безкомпромисното държане на тази власт, стигащо до крайности с избиване на хора", обясни Кузов.  

За работата си в плевенския театър младият режисьор казва, че е благодарен за това, че е попаднал в един от най-добрите, според него, извънстолични театри и като трупа, и като организация. 

Пресиян Кузов е роден в Русе през 1994 г. Средното си образование завършва в Професионална гимназия по икономика и управление "Елиас Канети", а висше образование – "Актьорство за драматичен театър" в Театрален колеж "Любен Гройс" в класа на проф. Надежда Сейкова. Следва и "Режисура за драматичен театър" в НАТФИЗ "Кръстьо Сарафов" в класа на проф. Маргарита Младенова. Пише драматургични произведения. Дебютната му пиеса "Ръкавица" е селектирана на няколко фестивала за драматургия.

"Гардеробът" в ДКТ "Иван Радоев" - Плевен е дипломното му представление. 

/РБ/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 14:23 на 27.02.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация