site.btaПроект "От индустрията за индустрията" представи глобални тенденции във винения туризъм
Професорът по пазарни проучвания в Университета Хохшуле Гайзенхайм, Германия, Гергели Солнок представи проекта "От индустрията за индустрията" в рамките на втория ден от Деветата Глобална конференция за винен туризъм на Световната организация по туризъм на ООН в Пловдив днес.
Резултатите от проекта се основават на анкетно проучване, проведено сред над 300 винарни от цял свят, а целта е да се обобщят данни за глобалните тенденции във винения туризъм. "Предоставяме информация за настоящата ситуация и добри практики", каза Гергели Солнок.
Първата група винарни, които са били анкетирани, са такива, които не предлагат винен туризъм. Основните причини за това са две - липса на време и персонал при по-малките винарни. Въпреки невъзможността им към момента, доста от тези винарни обмислят да инвестират във винен туризъм в бъдеще, посочи професорът.
Дейностите, предлагани като винен туризъм, се изразяват основно в дегустации, обиколка на избите и обиколка на насажденията, както и организиране на частни събития в средни и големи винарни, вплитане на култура и история.
Друг аспект, който е бил анализиран в рамките на проекта, е свързан с броя посетители в различните винарни годишно. Средно за Европа броят посетители е 1000, а за другите континенти - 4000 души. Наблюдава се обаче тенденция за повишаване на броя на посетителите в Европа и за намаляване на останалите континенти, обясни Гергели Солнок. По негови думи местните посетители все още играят по-важна роля, отколкото чуждестранните. Възрастовата група, която най-често посещава винарни, е от 45 до 65 години.
Към момента при развитие на винения си туризъм повечето изби наблягат на предлагането на храна, както и на персонализирането на преживяването за всеки посетител. Анализът на тези данни показва, че за да се движи напред виненият туризъм, може да се работи повече в посока на разширяване на преживяванията, които се предлагат, върху устойчивостта, дигитализация, използване на социални медии и информиране на потребителите.
Професор Солнок обясни още, че голям процент от анкетираните винарни имат сериозно намерение за инвестиции в тази посока.
/ЕС/
В допълнение
Избиране на снимки
Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.
Изтегляне на снимки
Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите
Потвърждение
Моля потвърдете купуването на избраната новина