site.btaПроект "От индустрията за индустрията" представи глобални тенденции във винения туризъм

Проект "От индустрията за индустрията" представи глобални тенденции във винения туризъм
Проект "От индустрията за индустрията" представи глобални тенденции във винения туризъм
Професорът по пазарно проучване в Университета Хохшуле Гайзенхайм, Германия - Гергели Солнок представя проекта „От индустрията за индустрията” в рамките на втория ден от Деветата Глобална конференция за винен туризъм на Световната организация по туризъм на ООН в Пловдив днес. Резултатите от проекта се уповават на анкетно проучване, проведено сред над 300 винарни от цял свят, а целта е да се обобщят данни за глобалните тенденции във винения туризъм. Снимка: Боян Ботев/БТА

Професорът по пазарни проучвания в Университета Хохшуле Гайзенхайм, Германия, Гергели Солнок представи проекта "От индустрията за индустрията" в рамките на втория ден от Деветата Глобална конференция за винен туризъм на Световната организация по туризъм на ООН в Пловдив днес. 

Резултатите от проекта се основават на анкетно проучване, проведено сред над 300 винарни от цял свят, а целта е да се обобщят данни за глобалните тенденции във винения туризъм. "Предоставяме информация за настоящата ситуация и добри практики", каза Гергели Солнок. 

Първата група винарни, които са били анкетирани, са такива, които не предлагат винен туризъм. Основните причини за това са две - липса на време и персонал при по-малките винарни. Въпреки невъзможността им към момента, доста от тези винарни обмислят да инвестират във винен туризъм в бъдеще, посочи професорът. 

Дейностите, предлагани като винен туризъм, се изразяват основно в дегустации, обиколка на избите и обиколка на насажденията, както и организиране на частни събития в средни и големи винарни, вплитане на култура и история. 

Друг аспект, който е бил анализиран в рамките на проекта, е свързан с броя посетители в различните винарни годишно. Средно за Европа броят посетители е 1000, а за другите континенти - 4000 души. Наблюдава се обаче тенденция за повишаване на броя на посетителите в Европа и за намаляване на останалите континенти, обясни Гергели Солнок. По негови думи местните посетители все още играят по-важна роля, отколкото чуждестранните. Възрастовата група, която най-често посещава винарни, е от 45 до 65 години. 

Към момента при развитие на винения си туризъм повечето изби наблягат на предлагането на храна, както и на персонализирането на преживяването за всеки посетител. Анализът на тези данни показва, че за да се движи напред виненият туризъм, може да се работи повече в посока на разширяване на преживяванията, които се предлагат, върху устойчивостта, дигитализация, използване на социални медии и информиране на потребителите. 

Професор Солнок обясни още, че голям процент от анкетираните винарни имат сериозно намерение за инвестиции в тази посока.

/ЕС/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

Потвърждение

Моля потвърдете купуването на избраната новина

Към 08:34 на 09.10.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация