site.btaПечалбата на "Ауди" се срива с над една трета към полугодието

Печалбата на "Ауди" се срива с над една трета към полугодието
Печалбата на "Ауди" се срива с над една трета към полугодието
Непродадени седани са изложени на дълга редица в дилърство на "Ауди" в Брумфийлд, Колорадо. Снимка: AP/David Zalubowski, архив

Митата въведени от президента на САЩ Доналд Тръмп, разходите за преструктурирането на компанията и слабият бизнес в Китай предизвикаха рязък спад на печалбата на "Ауди" (Audi) през първата половина на годината, предава ДПА.

Печалбата в размер на 1,3 млрд. евро след облагане с данъци представлява спад от 37,5 на сто, съобщават от дъщерната компания на германската автомобилна група "Фолксваген" (Volkswagen), която притежава също и луксозните марки "Бентли" (Bentley) и "Ламборгини" (Lamborghini). Така за трети пореден път първата половина на годината е значително по-слаба за "Ауди" от предходната. През 2022 г. базираната в Инголщат компания бе отчела печалба в размер на 4,4 млрд. евро.

Освен това "Ауди" понижи прогнозата си за текущата година, като се очаква приходите да се свият с 2,5 милиарда евро до 65-70 милиарда евро. Същевременно компанията очаква и значително по-ниска възвръщаемост от продажбите.

Последната прогноза обаче все още не взема предвид търговското споразумение, сключено между Европейския съюз и Съединените щати ден по-рано, според което върху на вноса от блока ще бъде наложена базова ставка от 15 на сто.

Финансовият директор Юрген Ритерсбергер отбелязва, че подробностите по споразумението все още не са разкрити. По принцип обаче автомобилният производител приветствал сделката, тъй като тя дава възможност на компанията да планира ходовете си.

Повишените американски мита през пролетта са стрували на "Ауди" около 600 млн. евро само през първата половина на годината, както казва Ритерсбергер. "Ауди", която за разлика от конкурента си Бе Ем Ве (BMW) няма собствен завод в САЩ, не е прехвърлила допълнителните разходи, възникнали от митата, на своите клиенти в САЩ, но подобна стъпка би била скъпа. Ритерсбергер не поясни какви ще бъдат следващите стъпки, но обяви ,че компанията ще се опита да намери правилния компромис между цена и обем.

Финансовият директор посочи и разходите за реорганизация на компанията като друга причина за настоящия спад. Наред с други неща, "Ауди" обяви през пролетта, че ще съкрати 7500 работни места в Германия до 2029 г. и вече е заделила провизии за това. Те са натоварили резултата през първата половина на годината с 600 млн. евро, въпреки че вече имало първоначални положителни ефекти от т.нар. "бъдещо споразумение", които са компенсирали половината от тази тежест.

Настоящите данни показвали "колко необходима е започналата трансформация", подчерта Ритерсбергер. Компанията трябва да продължи "с пълна газ". В средносрочен план "Ауди" възнамерява да икономиса повече от един милиард евро годишно от реорганизацията в компанията.

През първата половина на годината продажбите се свиха - особено в Китай, но също и в САЩ. Редица производители в момента изпитват затруднения и на двата пазара. В Китай продължава да бушува огромна ценова конкуренция, особено в сектора на електрическите автомобили. Там "Ауди" се надява да пусне скоро нови модели.  

/СЛС/

Потвърждение

Моля потвърдете купуването на избраната новина

Към 16:52 на 28.07.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация