site.btaБългария е сред страните в ЕС с най-нисък дял на интернет потребителите, гледащи телевизия или видеоклипове онлайн, отчете Евростат за 2024 г.


В Европейския съюз интернет е бил широко използван за културни цели през 2024 година. Най-често срещаната дейност, която са посочили 79 процента от интернет потребителите, е гледането на телевизия или видеоклипове онлайн. След това се нареждат четенето онлайн на новинарски сайтове, вестници или списания (70 процента), слушането или тегленето на музика (65 процента) и играенето или свалянето на игри (34 процента). Това сочат публикувани днес данни на Евростат. Данните са от проучване на ЕС относно използването на ИКТ в домакинствата и от отделни лица и обхващат хората на възраст от 16 до 74 години, които са използвали интернет през последните три месеца преди провеждането на изследването.
Най-висок дял на интернет потребителите, гледащи телевизия или видеоклипове онлайн, е отчетен в Нидерландия и Финландия (и в двете по 96 процента) и в Кипър (94 процента), докато най-нисък е бил делът в Румъния (44 процента), България (55 процента) и Словакия (63 процента).
Четенето на новини онлайн (от сайтове, вестници или списания) е било предпочитано от 91 процента от интернет потребителите в Чехия, 90 процента във Финландия и 89 процента в Кипър. Най-ниски са дяловете в Румъния (50 процента), Франция (56 процента), Италия (62 процента) и България (63,5 процента).
Над една трета от потребителите са си купили онлайн стоки и услуги в областта на културата
Миналата година 36 процента от интернет потребителите в ЕС са си купили онлайн някакъв вид стоки и услуги в сферата на културата.
Популярни са били абонаментите, особено за филми, сериали и стрийминг услуги за спорт (30 процента) и за музика (21 процента).
Една четвърт от интернет потребителите (25 процента) са купували билети за събития.
Печатните книги, списанията и вестниците (16 процента) са били по-популярни от електронните книги и аудиокнигите (7 процента).
Потребителите на интернет са плащали за изтегляне на софтуер (11 процента), игри (10 процента), а малка част са купували физически копия на друго аудиовизуално съдържание като музика и филми или сериали (6 процента).
/ИЦ/
Потвърждение
Моля потвърдете купуването на избраната новина