site.btaТрябва да използваме възможностите, свързани с изкуствения интелект и да се адаптираме непрекъснато, коментира експерт

Трябва да използваме възможностите, свързани с изкуствения интелект и да се адаптираме непрекъснато, коментира експерт
Трябва да използваме възможностите, свързани с изкуствения интелект и да се адаптираме непрекъснато, коментира експерт
БТА, София (11 юни 2025) Най-новите тенденции и ключовите предизвикателства пред автомобилната индустрия се обсъждат на двудневната международна конференция Automotive Forum 2025, организирана от "Аутомотив Клъстер България", в Иновационен форум "Джон Атанасов" в "София Тех Парк". На снимката: съоснователят на EtherMind и Coursedot Теодор Панайотов.Снимка: Минко Чернев/БТА (ПБ)

Промяната, свързана с навлизането на изкуствения интелект се случва невероятно бързо и ще продължи да се ускорява, това е гарантирано, както са гарантирани данъците. Това коментира Теодор Панайотов, съосновател на "Етермайнд енд Корсдот" (EtherMind & Coursedot) на международната конференция Automotive Forum 2025 в София, организирана от "Аутомотив Клъстер България". БТА е медиен партньор на форума. Панайотов разгледа развитието на генеративния изкуствен интелект и промени, които произтичат от това. 

По думите му имаме три до пет години, за да създадем промяната, която ще се случи. Трябва да "хванем" вълната, трябва непрекъснато да се адаптираме. Истинската възможност идва от това, което можем да създадем с тези инструменти, каза Панайотов. Всички от нас ще се превърнем в създатели, ще имаме достъп до изкуствен интелект, добави той. 

Панайотов отбеляза, че миналата година най-интелигентните модели на изкуствен интелект са имали коефициент на интелигентност около 100, което по думите му е като някой, който можем да вземем от улицата, а в момента са с коефициент на интелигентност 135. Реалността е, че това е един цикъл, който през цялото време се актуализира, добави експертът. 

Той посочи, че само след няколко години ще имаме този "извънземен" интелект, който ще ни помага да постигнем чудесни неща и това ще се случи много по-скоро, отколкото си мислим.

Като примери Панайотов посочи, че по-голямата част от работата, в която се прави нещо на компютър, ще си отиде, заради изкуствения интелект. Той добави, че в автомобилната индустрия намаляват програмистите, които пишат кодове. Те ще бъдат заменени от системи с изкуствен интелект. Големите компании се насочват към все повече печалби, те ще станат все по-агресивни в следващите години с използването на изкуствен интелект, отбеляза Панайотов, добавяйки, че ако човек е водопроводчик или плочкаджия в следващите 30 години няма да има проблем с работата си.

С развитието на изкуствения интелект Панайотов обясни, че през 2026 г. ще видим много сериозни нарушения в моделите на стрийминг индустрията, музикалната индустрия заради големите езикови модели. 

По думите му през 2027 г. някой от нещата с използване на изкуствен интелект ще ни настигнат - телефонът ни ще може да управлява модел и ще може да предприема действия от наше име от вида "купи нещо, което миналата седмица си купил", развива се автономното шофиране, автономните доставки. Той отбеляза, че има множество компании, които планират да имат 1 млрд. хуманоидни роботи в близко бъдеще. Китай изгради 160 км път само използвайки роботи, без хора, може би и за нас има шанс, даде друг пример за използването на системи с изкуствен интелект експертът. 

Управителят на "Мелексис България" (Melexis) Георги Костадинов подчерта, че тяхната компания е неделима част от автомобилната индустрия особено при фаровете и светлината, разработвайки продукти в тази област. По думите му изкуственият интелект почти се намира на нужното ниво, за да бъде фундаментална част от колата и тя трябва да бъде изградена около този софтуер. "Нашите сензори трябва да поддържат редовни обновления през безжичния интернет, което ще даде възможност новите софтуерни системи на колите да бъдат създадени и пуснати без необходимост от посещение до сервиз", посочи Костадинов. Друга насока в работата на компанията е автономно шофиране според стандартите за безопасност, както и оптимизация на времето и разходите.

По отношение на осветлението Костадинов каза, че то се превръща във все по-функционален елемент, започва да комуникира с външната среда чрез прожектори, комуникация с пешеходци, а в интериора марките успяват да засилят своята разпознаваемост чрез него. "Мислим за светлината не само като един поток от фотони, става дума за емоция, за безопасност, за идентичност и за комуникация", коментира Костадинов.

/СЛС/

Потвърждение

Моля потвърдете купуването на избраната новина

Към 19:15 на 13.06.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация