site.bta"Марути Судзуки" съкращава целите си за производство на електромобили на фона на кризата с редкоземни елементи, пише Ройтерс


Индийският автомобилостроител "Марути Судзуки" (Maruti Suzuki) е намалил краткосрочните си производствени цели за първия си електрически автомобил "ай-Витара" (e-Vitara) с две трети поради недостиг на редкоземни елементи, се посочва в документ, до който Ройтерс е получила достъп. Това е поредният признак за смущения в автомобилната индустрия заради ограниченията на износа на някои редкоземни елементи, наложени от Китай, допълва агенцията.
Водещият индийски производител на автомобили, който обяви вчера, че все още не е отчел сътресения заради затрудненията около доставките, сега планира да произведе около 8200 автомобила "ай-Витара" между април и септември в сравнение с първоначалната цел за 26 500, според документ на компанията.
В него се посочват "ограничения в доставките" на редкоземни елементи, които са жизненоважни за производството на магнити и други компоненти в редица високотехнологични отрасли.
"Марути Судзуки" все още планира да постигне целта си производство на 67 000 електромобила за финансовата година, приключваща през март 2026 г., като увеличи производството през идните месеци, според документа.
Ограниченията на Китай върху износа на някои редкоземни елементи разтърсиха световната автомобилна индустрия, като компаниите предупреждават за сериозни затруднения по веригите за доставки. Докато някои компании в САЩ, Европа и Япония отчитат улесняване на доставките, тъй като са си осигурили лицензи от Пекин, Индия все още чака одобрението на Китай на фона на опасенията за спиране на производството.
Моделът "ай-Витара", който беше представен на автомобилното изложение в Индия през януари, е от решаващо значение за експанзията на "Марути" в страната, бележейки навлизането му в сегмент, който правителството на премиера Нарендра Моди иска да увеличи до 30 на сто от всички продажби на нови автомобили до 2030 г. спрямо около 2,5 на сто миналата година.
Неуспехът може да навреди и на компанията майка "Судзуки мотър" ( Suzuki Motor), за която Индия е най-големият пазар по приходи и глобален производствен център за електрически превозни средства. По-голямата част от произведените в Индия "ай-Витара" са предназначени за износ от "Судзуки" към най-големите пазари като Европа и Япония около лятото на 2025 г.
Кризата с редкоземните елементи идва в момент, когато "Марути" се бори да си възвърне пазарния дял, загубен за сметка на "Тата мотърс" (Tata Motors) и високопроходимите автомобили на "Махиндра енд Махиндра" (Mahindra & Mahindra) с редица функции. Тези компании също така водят в продажбите на електрически автомобили в Индия. Делът на "Марути" на пазара на леки автомобили в Индия е намалял до 41 на сто от неотдавнашния пик от около 51 на сто през март 2020 г.
/ИЦ/
Потвърждение
Моля потвърдете купуването на избраната новина