site.btaСтраните членки на ЕС постигнаха принципно съгласие за намаляване на обезщетенията за пътници при закъснения на полети


Страните членки на ЕС се постигнаха принципно съгласие да намалят обезщетенията за пътници при закъснения на полети, като договорното споразумение между 27-те държави от общността следва да бъде обсъдено в ЕП, предаде Франс прес. Предстои обсъждане в Европейска парламент.
Според сегашните правила пътниците могат да претендират за обезщетение до 600 евро за закъснение от повече от три часа - правило, прието преди повече от двадесет години. Авиокомпаниите обаче се оплакват от прекомерна финансова тежест от сегашните правила, които ЕК оценява на 8,1 милиарда евро годишно за сектора.
За да се даде на авиокомпаниите финансово облекчение, мнозинството от държавите членки на ЕС гласуваха да бъде увеличен прагът за закъснения на полети, при които да се изплащат по-ниски обезщетения, въпреки възражението на Германия. Така за полети до 3500 километра, както и за всички вътрешноевропейски полети, пътниците, ако предложението бъде окончателно прието, ще имат право на възстановяване на сумата от 300 евро за закъснения от четири часа или повече. Предвижда се още при по-дълги пътувания пътниците да бъдат обезщетени с 500 евро за закъснения от шест часа или повече.
Потребителските организации обаче критикуват новото споразумение.
"Новите прагове за допустимост ще лишат по-голямата част от пътниците от правата им на обезщетение, като се има предвид, че повечето закъснения варират между 2 и 4 часа", обяви Европейската организация за защита на потребителите (BEUC).
Компромисът обаче не удовлетвори и авиокомпаниите. Браншовата организация "Еърлайнс фор Юръп" (Airlines for Europe - A4E), обединяваща авиопревозвачи, сред които "Ер Франс - Ка Ел Ем" (Air France – KLM), "Луфтханза" (Lufthansa) и "изиДжет" (easyJet), критикува текста за това, че внася "още повече сложност" спрямо първоначалното предложение на Европейската комисия.
Делегираният министър на транспорта на Франция Филип Табаро написа в мрежата мрежа "Екс" (X), че е "доволен от компромиса", постигнат от ЕС.
Той цитира няколко конкретни постижения в новата договореност, сред които подобрени права за пътници с увреждания или с ограничена подвижност и автоматичен механизъм за обезщетение в случай на отмяна на полет.
"Този текст би могъл да бъде по-обхватен, но е важна стъпка в продължаването на подобряването на качеството на услугите, предлагани на потребителите на въздушен транспорт", добави Табарот.
/СЛС/
Потвърждение
Моля потвърдете купуването на избраната новина