site.btaВторото издание на изложението "Еликсири и деликатеси" беше открито в Бизнес център - Велико Търново

Второто издание на изложението "Еликсири и деликатеси" беше открито в Бизнес център - Велико Търново
Второто издание на изложението "Еликсири и деликатеси" беше открито в Бизнес център - Велико Търново
Снимка: Кореспондент на БТА във Велико Търново Марина Петрова

Второто издание на изложението "Еликсири и деликатеси" беше открито днес в Бизнес център - Велико Търново. Тази година заявените участници са с 20 процента повече. Съпътстващата програма представя няколко вида майсторства – от приготвянето на класическа дърпана българска баница до уменията в подготвянето на модерни коктейли и сладкарски изкушения, каза при откриването Милен Георгиев, организатор на събитието.

Над половината от фирмите са нови участници, с нови продукти, с което настоящото събитие ще се превърне в една добра платформа за бизнес в хранителния сектор, свързан с екологичните и биохрани и гурме технологиите, изрази надежда Георгиев. Той уточни, че записалите се посетители са около два пъти повече от миналата година, което доказва устойчивостта на форума.

Изложителите са 29 от всички краища на страната. "Интересно е, че много от тях, участвали през миналата година, през тази са обновили продуктовата си гама, което означава, че миналогодишното изложение им е дало тласък в развитието и нови идеи за нови продукти", каза Георгиев. В своето приветствие той призова производителите да бъдат смели и да се възползват от новата конкурентна среда след влизане на България в еврозоната, като смело предлагат своята качествена продукция по света.

Българските производители на храни и напитки все повече осъзнават ролята на чистата продукция и търсят контакти със стопанства, които предлагат сертифицирани биологични суровини, каза за БТА Георги Арсов, собственик на потомствена семейна фурна, създадена в Горна Оряховица през 2019 година. Над 14 вида топъл селски хляб предлага фурната, но от брашно, мелено в каменни мелници. Според него въвеждането на еврото ще бъде предизвикателство за малкия семеен бизнес, защото все още няма достатъчна информация как плавно ще стане част от икономическата ситуация.

На същото мнение е Ева Цанева, внучка на създателя на дружеството "Благополучие" от Павликени, насочено към производството на консумативи за промишлено производство и сладкарство. Според нея новата валута ще бъде поредно предизвикателство пред малкия семеен бизнес, създаден през 1993 година от нейния дядо Янко Янев. Акцент в производството им е биологично чиста нахутена мая, която има по-висок процент на протеин, с която хлябът става по-плътен, хранителен и ароматен. В асортимента на малката семейна фирма са и нетрадиционни брашна с ябълка, коприва и арония, пшенични фибри, както и фракции от соя, царевица и овес.

Конкуренцията става все по-ожесточена, но тя е двигател на развитието, затова пред нас е предизвикателството да създаваме нови продукти и да възстановяваме утвърдени традиции, каза Станимир Стоянов, изпълнителен директор на "Винпром" - Велико Търново, чийто щанд посреща посетителите на изложението. Според него предприятието е единственото в България, което връща стария стандарт на оцета от 9 процента, който е чудесен както за овкусяване, така и за консервиране. Ликьори, водка и джин с вкус на роза са акцент в щанда. Според него въвеждането на еврото през следващата година ще даде възможност за повече експортни дейности, каквато е целта на мениджърския екип на предприятието за разрастване на пазара.

Надежда Панайотова представя единствения български шафран, който тази година печели три звезди на международно изложение на производители на шафран, на което са се явили 14 000 фирми от цял свят. Стопаните отглеждат шафран върху площ от два декара от 2018 година в землището на село Аспарухово, което се намира между Лом и Монтана. Шафранът има множество приложения – в кулинарията, в сладкарството, в чаената индустрия, както и в козметиката, посочи тя и допълни, че в България има добри условия за отглеждането и добива му.

Едно от най-големите богатства в България е аронията, каза Пламен Калинов, който произвежда сок от арония изцяло с растения, расли в България, които продава на четири континента, с четири биосертификита – японски, мюсюлмански, еврейски и европейски. Той припомни, че аронията е най-изследваната храна в света заради изключителните качества, подходящи както за космическа храна, така и за лечение на диабет и високо кръвно. Производството, което той представлява, е започнало преди 23 години, а от 13 години се реализират продажби в Япония, при това интересът е от страна на центрове, популяризиращи здравословния начин на живот, допълни той. 

Сред изложителите са производители на горчица без глутен и ГМО от Стара Загора в класическа разработка и допълнение от манатарки, портокал, бренди и чили. Яйца с гарантиран био произход, хранителни добавки, брашна, крафт бира, вино от малки бутикови винарни, тахани и халви от биопроизводители. 

Тези изложения са важни както за осъществяване на контакти с други производители, така и за пряката връзка с крайните потребители, коментираха изложителите.

/ЦМ/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

Потвърждение

Моля потвърдете купуването на избраната новина

Към 21:43 на 06.06.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация