site.btaЗаради инцидентите през април с "Виваком" и с А1 КРС ще изиска от мобилните оператори подобряване на сигурността на мрежите им

Заради инцидентите през април с "Виваком" и с А1 КРС ще изиска от мобилните оператори подобряване на сигурността на мрежите им
Заради инцидентите през април с "Виваком" и с А1 КРС ще изиска от мобилните оператори подобряване на сигурността на мрежите им
Снимка: Никола Узунов/БТА, архив

Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) ще изиска от мобилните оператори подобряване на сигурността на мрежите им, за да се избегнат инциденти като тези на 24 април, т. г. с "Виваком България" и на 29 април, т.г. с "А1 България", съобщиха от КРС. 

Решението е взето на редовно заседание на комисията, чиито членове обсъдиха и приеха докладите от вътрешните проверки на двете мобилни предприятия във връзка с инцидентите около предоставяните от тях услуги. Проверките бяха поискани с решение на КРС от 8 май. 

От представените доклади се разбира, че при първия инцидент е установена човешка грешка при софтуерна актуализация на мобилната мрежа, извършена от доставчик на предприятието, а при втория - човешка грешка в процеса на миграция към облачна платформа. След анализ от КРС решиха събраните материали да бъдат обсъдени на среща с компетентните органи по чл. 243в от Закона за електронните съобщения с оглед изготвяне на указания за подобряване на сигурността на мрежите на предприятията, както и с цел избягване възникване на бъдещи подобни случаи. 

От КРС решиха още да изпратят и писмо до Комисията за защита на потребителите (КЗП) за провеждане на среща. На нея се очаква да се обсъдят въпросите за минималния размер на обезщетенията/компенсациите, дължими от доставчиците на засегнатите ползватели, както и задълженията за предприятията да уведомяват потребителите и обществеността за такива инциденти.

След провеждане на срещата с КЗП, ще се пристъпи към изменение на действащите Общи изисквания, добавят от КРС.

БТА припомня, че мобилният оператор А1 съобщи на 29 април за технически затруднения, които доведоха до смущения при изходящи и входящи повиквания и SMS в различни части на страната. Засегнати бяха 2G и 3G мрежата на оператора. 

На 25 април проблеми при използването на мобилни гласови услуги и мобилен интернет имаше и в мрежата на "Виваком".

/ИЦ/

Потвърждение

Моля потвърдете купуването на избраната новина

Към 01:00 на 24.05.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация