site.bta"Уолмарт" ще повиши цените в магазините си заради наложените мита за внос в САЩ

"Уолмарт" ще повиши цените в магазините си заради наложените мита за внос в САЩ
"Уолмарт" ще повиши цените в магазините си заради наложените мита за внос в САЩ
Снимка: AP/David Zalubowski

Най-голямата американска верига за търговия на дребно в света, "Уолмарт" (Walmart), обяви, че ще се наложи да повиши цените в своите магазини в края на месеца поради въздействието на по-високите мита за внос, наложени от президента на САЩ Доналд Тръмп, предаде Ройтерс.

Акциите на компанията поевтиняха с 2,3 на сто в ранната днешна търговия, след като търговецът на дребно отложи обявяването на прогнозата си за печалбата за второто тримесечие, въпреки че сравнимите продажби на компанията в САЩ надминаха очакванията през първото тримесечие.

Нетните продажби през първите три месеца на годината нараснаха с 2,5 на сто до 165,6 милиарда долара, или малко под прогнозите, докато продажбите в утвърдените магазини се увеличиха с 4,5 на сто. Коригираната тримесечна печалба на "Уолмарт" беше 0,61 долара на акция, над прогнозата на анализаторите за 0,58 долара.

Изявлението на американската търговска верига ще даде отражение в САЩ, тъй като приблизително 255 милиона души пазаруват във физическите и онлайн магазините ѝ всяка седмица по целия свят, а 90 на сто от населението на Съединените щати живее в радиус от 10 мили (16 км) от магазин на компанията.

Купувачите в САЩ ще започнат да наблюдават покачване на цените в края на май и със сигурност през юни, съобщи Джон Дейвид Рейни, главен финансов директор на "Уолмарт" в интервю за Си Ен Би Си. Той допълни, че компанията ще трябва също да свие поръчките си, тъй като отчита ценова еластичност.

"Уолмарт" няма да може да поеме всички разходи от новите мита за внос поради ниските маржове на печалба при продажбите на дребно, заяви главният изпълнителен директор на компанията Дъг Макмилън, но отбеляза, че това няма да доведе до покачване на цените на храните.

За да смекчи въздействието на митата, "Уолмарт" работи с доставчици за заместване на засегнатите от тарифите компоненти, като например замяна на алуминий с фибростъкло, което не е обект на ставки при вноса му.

Въпреки тези усилия Макмилън отбеляза, че коригирането на разходите е по-трудно в случаите, когато "Уолмарт" внася хранителни продукти като банани, авокадо, кафе и рози от страни като Коста Рика, Перу и Колумбия.

Според анализатори търговецът на дребно е в по-добра позиция от конкурентите си, тъй като мащабът на дейността му позволява да разчита на доставчиците си и да извлича ефективност, за да предпази клиентите от влиянието на тарифите, но само до известна степен.

Днес компанията запази непроменена годишната си прогноза за продажбите и печалбата за финансовата 2026 г., приключваща на 31 декември тази година, като продължава да очаква коригирана печалба на акция в диапазона 2,50-2,60 долара, а годишните продажби да нараснат между 3 и 4 на сто.

Продажбите в магазините на компания, които са отворени от поне година, се повишават с 4,5 на сто, съобщи компанията.

Анализатори очакваха ръст от 3,9 на сто на продажбите в магазините, които са отворени от поне година, според данни на Ел Ес И Джи (LSEG).

Продажбите в електронната търговия в САЩ са се увеличили с 21 на сто, докато в световен мащаб са нараснали с 22 на сто. Това е първият път, когато бизнесът за електронна търговия на "Уолмарт" постига цяло тримесечие на рентабилност, възползвайки се от бизнес дейности с по-висок марж, включително онлайн рекламата и нейния пазар, съобщи компанията.

/ЕС/

Потвърждение

Моля потвърдете купуването на избраната новина

Към 02:00 на 16.05.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация