site.btaЯпонските автомобилостроители отчитат стабилен ръст на продажбите в САЩ на фона на засилено търсене


"Тойота мотър" (Toyota Motor), "Хонда мотър" (Honda Motor) и два други японски производителя на автомобили са продали общо 464 372 превозни средства на американския пазар през април, което е с 11,8 на сто повече спрямо предходната година, предаде Киодо.
Ръстът на продажбите на японските автомобилини произовдители идва преди поскъпването им, обусловено от повишаването на митата върху вноса в САЩ, показват данни от сектора, публикувани днес.
На 3 април президентът на САЩ Доналд Тръмп въведе допълнителни мита от 25 на сто върху вноса на автомобили, произведени извън територията на страната.
"Субару" (Subaru) и "Мазда" (Mazda) изнасят съответно около 50 и 70 на сто от продаваните на американския пазар автомобили от Япония, докато "Тойота" внася над 20 на сто, а "Хонда" - по-малко от 1 на сто.
"Тойота", "Хонда" и "Мазда" също така доставят за американския пазар автомобили, които са произведени в други страни.
Клиентите, които очакват цените на автомобилите да се повишат заради по-високите мита, побързаха с покупката най-вече на хибридните и високопроходими автомобили, съобщиха компаниите. Перспективите за автомобилния пазар остават мрачни, тъй като покупките в последния момент вероятно ще намалят бъдещото търсене.
Продажбите на "Тойота" на втория по големина автомобилен пазар в света са нараснали с 10 на сто до 233 045 автомобила, водени от солидното търсене на хибридния модел "Камри" (Camry).
"Хонда" е продала 137 656 автомобила, което представлява увеличение с 18,1 на сто, благодарение на хибридния високопроходим модел CR-V, а компанията "Субару" е увеличила продажбите си с 0,3 на сто до 56 011 автомобила. Това се дължи на стабилното търсене на високопроходимия модел "Крострек" ( Crosstrek), посочват пазарни анализатори. Продажбите на "Мазда" са скочили с 21 на сто до 37 660 автомобила благодарение на силните продажби на модела CX-90.
/ПИП/
Потвърждение
Моля потвърдете купуването на избраната новина