site.btaНад 80 процента от българите търсят по-здравословни опции при поръчка на храна за вкъщи, показва проучване

Над 80 процента от българите търсят по-здравословни опции при поръчка на храна за вкъщи, показва проучване
Над 80 процента от българите търсят по-здравословни опции при поръчка на храна за вкъщи, показва проучване
Снимка: Минко Чернев/БТА, архив

Според проучване почти 94 процента от българите вярват, че храната има значителен принос за здравето им, а 82,9 процента активно търсят по-здравословни опции при поръчка на храна за вкъщи. Това отчита годишното проучване на компанията за доставка на храна Takeaway.com, съобщават от компанията.

Анализът на направените поръчки през платформата им проследява за трета поредна година хранителните навици у нас и ги съпоставя спрямо глобалните. От компанията са провели и социологическо проучване сред повече от 1000 жители на големи градове в страната, в сътрудничество с "Прогрес консулт", свързано с тенденциите при хранителните навици в България и как те намират отражение спрямо глобалните. 

Данните показват, че хранителните навици на българите са се променили през изминалата година, балансирайки местните вкусове с глобалните влияния, отбелязват от компанията. Отчита се нарастващо търсене на по-здравословни хранителни опции, приоритизиране на автентичната кухня и превръщането на ежедневните моменти в поводи за събирания с близките. Местната, италианска и американска кухня доминират в поръчките, но нараства интересът на българина и към тайландски, ориенталски и японски кулинарни вкусове, показва анализът.

От компанията отбелязват още, че докато световните тенденции подчертават иновациите и експериментирането, проведеното социологическо проучване за локалния пазар показва, че българските потребители наблягат на простотата, качеството и емоционалната връзка с храната. Почти 80 процента от анкетираните българи посочват, че за тях е от съществена важност храната, която консумират да е автентична, с проверени и близки до дома съставки. 67,2 процента споделят, че дейности като да се поглезиш с любимата си храна или напитка, както и да си поръчаш храна, правят деня им по-специален.

"Българският потребител се променя - търси баланс, качество и моменти на щастие във всяко хранене. Като лидер в сектора на доставки за храна, разпознаването на бъдещите тенденции още днес е неразделна част от същността на Takeaway.com. Това ни позволява не само да отговорим подобаващо на променящите се очаквания на потребителите, но и да вдъхновяваме нашите партньори към по-иновативни кулинарни решения", коментира Юлиана Хартарска, кънтри мениджър на Takeaway.com за България, цитирана в съобщението.

/ВЙ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 20:53 на 20.01.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация