site.btaВ нашия бизнес основен проблем е сивият сектор, разказа ръководител на българска умна фабрика за мебели

В нашия бизнес основен проблем е сивият сектор, разказа ръководител на българска умна фабрика за мебели
В нашия бизнес основен проблем е сивият сектор, разказа ръководител на българска умна фабрика за мебели
Слави Славов, ръководител на русенската компания за мебели "Ергодизайн" и неговата дъщеря Симона Славова, която е второ поколение в бизнеса и днес е на позицията "Мениджър отдел продажби и маркетинг". Снимка: Екатерина Тотева/БТА

Освен липсата на кадри и демотивацията на младите хора да работят в бранша, мебелната индустрия има проблем със сивата икономика. В нашия бизнес основният проблем е сивият сектор, там се крият данъци, не се плаща и не сме конкурентоспособни, разказа пред БТА Слави Славов, ръководител на русенската компания за мебели "Ергодизайн", която е пример за умно дигитализирано предприятие.

Компанията е създадена още през 1996 г. Започнали сме, тъй като ние сме семеен бизнес, от един малък гараж, в който се е произвеждала тръбна мебел - масички със стъклени плотове, основно за телевизори, разказа Симона Славова, която е второ поколение в бизнеса и заема позицията "Мениджър отдел продажби и маркетинг". До идеята за стартиране на мебелно производство се стига, след като е нямало производител на рафтове от ПДЧ и така се е наложило да се инвестира в машини, които да изработват въпросните рафтове. И оттам нататък - стъпка по стъпка, стигаме до това, което сме в момента, разказа Славова.

Сега дружеството е специализирано в производството на поръчкови мебели. Преди 5 - 6 години направихме голяма инвестиция в мащабен проект, който тотално смени посоката и начина на производството ни, като от серийно преминахме към поръчково. Нашето предимство е, че предоставяме специализиран софтуер на нашите клиенти - търговците, които конфигурират съответното поръчково изделие и преминавайки през много системи, хипотетично след 10 минути можем да започнем да го произвеждаме автоматично, в реална среда, без намеса на конструктор, разказа Славова.

Клиентът посещава търговеца с идеята за новите си мебели и за пространството, с което разполага за тях, чрез софтуера те се конфигурират, веднага се определя цената им, а търговецът пуска поръчката до мебелната компания, обясни Славова. Поръчки се приемат на над 200 места в България и на още около 100 - в Румъния, като логистиката в страната и в чужбина също се поема от фирмата. Фирмата прави мебели от ПДЧ, МДФ, предлага и тапицирани изделия.

В момента около 55 души са заети в мебелната фабрика и са на едносменен режим на работа, която е в изключителна степен автоматизирана и роботизирана. По този начин фирмата решава кадровия проблем. Средната нетна заплата в дружеството е 1500 лева.

За миналата година оборотът на фирмата е около 7 милиона лева, а печалбата е над един милион лева. За тази година от компанията очакват запазване на равнището на оборотите, но догодина се прогнозира спад. Подобна е и тенденцията в цяла Западна Европа, само в Германия и Австрия спадовете са около 40 процента, каза Славов.

Само за периода от 2016 г. досега инвестициите в дружеството надхвърлят 3,5 милиона евро в софтуери и машини, като само в софтуери са вложени над 650 000 евро, разказа той.

Посещението на журналисти в българската компания е в рамките на кампанията "Мебелите на България: традиции и иновации" на Браншовата камара на дървообработващата и мебелната промишленост.

/ВЙ/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 00:59 на 14.07.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация