site.btaАОП е проверила на случаен принцип 25 процедури за обществени поръчки в периода от 13 ноември 2023 г. до 12 януари тази година

АОП е проверила на случаен принцип 25 процедури за обществени поръчки в периода от 13 ноември 2023 г. до 12 януари тази година
АОП е проверила на случаен принцип 25 процедури за обществени поръчки в периода от 13 ноември 2023 г. до 12 януари тази година
Лого: АОП

Агенцията по обществени поръчки (АОП) е проверила на случаен принцип 7 процедури за обществени поръчки по член 232 от Закона за обществени поръчки в периода 13-30 ноември, 7 процедури в периода от 1 до 14 декември, 8 процедури в периода от 15 до 29 декември и 3 процедури в периода от 2 до 12 януари, пише в бюлетина на агенцията, получен днес в БТА.

Проверяваните процедури се определят от специализиран софтуер по методика, която отчита нивото на риск.

Проверката на АОП се извършва на два етапа - преди и след стартиране на процедурата, и обхваща решението и обявлението, с които се оповестяват откриването, техническата спецификация и методиката за оценка, когато е приложимо. 

Проверени възложители в периода 13-30 ноември са Агенцията за социално подпомагане, Държавен фонд "Земеделие" (ДФЗ), Община Троян, Община Асеновград, Министерство на вътрешните работи, "Многопрофилна болница за активно лечение - Благоевград" АД и Изпълнителна агенция "Военни клубове и военно-почивно дело".

По процедурата на Агенция за социално подпомагане за доставка на сървърно и комуникационно оборудване, софтуерни лицензи и услуги с цел изграждане на резервен център за данни в инфраструктура на Агенция за социално подпомагане, процедурата на Община Троян за доставка и монтаж на технологично оборудване за рехабилитазия и модернизация на системи за външно изкуствено осветление на територията на община Троян, намиращи се в населените места град Троян, село Орешак и село Черни Осъм, процедурата на "Многопрофилна болница за активно лечение - Благоевград" АД за избор на оператор за отпечатване и доставка на ваучери за храна за служители на "МБАЛ - Благоевград" АД и процедурата на Изпълнителна агенция "Военни клубове и военно-почивно дело" за доставка на пътни превозни средства за нуждите на ИА "Военни клубове и военно-почивно дело", по обособени позиции, агенцията е установила несъответстия. По останалите четири поръчки АОП не е установила такива.

Проверени възложители в периода от 1 до 14 декември са Община Ихтиман, Национална компания "Железопътна инфраструктура" ДП, Община Монтана, Министерство на регионалното развитие и благоустройството, Министерство на труда и социалната политика, Софийски университет "Св. Климент Охридски", Специализирана болница за активно лечение на хематологични заболявания ЕАД.

По процедурата на Община Ихтиман за избор на доставчик на активна нетна електрическа енергия и координатор на стандартна балансираща група за обекти на територията на Община Ихтиман,  процедурата на Национална компания "Железопътна инфраструктура" ДП за доставка на бои и лакове за структурните звена на ДП НКЖИ за срок от 3 години, по обособени позиции, поръчката на Община Монтана за изпълнение на дейности за организация и провеждане на процеса на предоставяне на нови отоплителни устройства в рамките на проект "Прилагане на мерки за подобряване качеството на въздуха в община Монтана", поръчката на Министерство на регионалното развитие и благоустройството за осигуряване на сървъри, съвременно ИТ оборудване и лицензи, поръчката на Специализирана болница за активно лечение на хематологични заболявания ЕАД за доставка на лекарствени продукти за нуждите на СБАЛХЗ ЕАД, агенцията е установила несъответстия. По останалите две поръчки АОП не е установила такива.

Проверени възложители в периода от 15 до 29 декември са Държавно предприятие "Ръководство на въздушното движение" ТПП, Върховен административен съд, Медицински университет - Варна "Проф. Д-р Параскев Ив. Стоянов", УМБАЛ "Света Анна" - София АД, Пловдивски университет "Паисий Хилендарски", Главна дирекция "Национална полиция", "Водоснабдяване и канализация" ЕООД – Благоевград, Община Хасково.

По процедурата на Държавно предприятие "Ръководство на въздушното движение" ТПП за осигуряване на физическа въоръжена охрана на обекти и съоръжения на ДП РВД, процедурата на Върховен административен съд за дигитализация и електронно архивиране на архивни дела, документи и книги със сканиране, индексиране и осигуряване на контролиран достъп, поръчката на Медицински университет - Варна "Проф. Д-р Параскев Ив. Стоянов" за предоставяне на услуги по организиране и провеждане на събития за нуждите на университета, поръчката на УМБАЛ "Света Анна" - София АД за доставка на канцеларски материали, поръчката на "Водоснабдяване и канализация" ЕООД - Благоевград за доставка на тръби за нуждите на дружеството по две обособени позиции, агенцията е установила несъответстия. По останалите три поръчки АОП не е установила такива.

Проверени възложители в периода от 2 до 12 януари са Медицински университет - гр. Плевен, Професионална техническа гимназия "Иван Райнов", Детска градина № 142 – гр. София. Агенцията е установила несъответстия и по трите процедури.

На контрол чрез случаен избор (КСИ) подлежат процедурите, чието откриване се оповестява чрез обявление и са с прогнозна стойност равна или по-голяма от: 

а) 1 000 000 лв. - за строителство;

б) 200 000 лв. - за доставки и услуги.

Конкретните процедури, които се проверяват, се определят от система за случаен избор (ССИ) по методика, която отчита нивото на риск. 

Всяка регистрирана в ССИ процедура може да бъде избрана за проверка до три работни дни след нейната регистрация, като изборът се оповестява на Портала за обществени поръчки. 

Контролът се осъществява на два етапa. Първият от тях е преди оповестяване откриването на процедурата и включва проверка на проектите на решение, обявление, техническа спецификация и (когато е приложимо) на методиката за оценка. За резултатите се изготвя предварително становище. При определени процедури контролът приключва на първия етап (публично състезание, открита процедура със съкратен срок за получаване на оферти и спешно възлагане по чл. 74, ал. 4, чл. 75, ал. 7, чл. 76, ал. 6, чл. 133, ал. 4, чл. 134, ал. 3, чл. 135, ал. 3, чл. 136, ал. 3 и чл. 137, ал. 4 от ЗОП). В тези случаи становището е окончателно. 

Вторият етап на КСИ се извършва след оповестяване откриването на процедурата, като обект на проверка са одобрените документи. Ако не са спазени препоръките в предварителното становище, се разглеждат и писмените мотиви, които възложителят следва да изпрати до Агенцията по обществени поръчки най-късно на следващия работен ден след публикуването на решението за откриване и обявлението, с което се оповестява откриването на процедурата.  

Вторият етап на контрола завършва с издаване на окончателно становище. 

Освен на възложителя, становището, с което е приключил контролът по чл. 232, се изпраща и на органите за последващ контрол по ЗОП - АДФИ и Сметна палата. То подлежи и на публикуване, т.е. всички заинтересовани лица имат достъп до информацията. 

Повече информация за извършените проверки може да прочетете в Секция "Официални актове и съобщения" на БТА.

/СС/

news.modal.header

news.modal.text

Към 20:06 на 20.05.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация