site.btaПотребителското доверие в САЩ е нараснало през ноември след доброто начало на сезона на празничните покупки

Потребителското доверие в САЩ е нараснало през ноември след доброто начало на сезона на празничните покупки
Потребителското доверие в САЩ е нараснало през ноември след доброто начало на сезона на празничните покупки
Снимка: AP/David Zabulowski

След три последователни месеца на спад американското потребителско доверие се е повишило през ноември, тъй като сезонът на празничните покупки започна с висока скорост, предаде Асошиейтед прес.

Изследователският център "Конфърънс борд" (Conference Board) обяви, че неговият индекс на потребителското доверие е нараснал до 102 пункта този месец спрямо 99,1 пункта през октомври. Анализатори очакваха 101 пункта. Октомврийският показател бе преразгледан към понижение спрямо първоначалните 102,6 пункта. 

Индексът измерва както оценката на американците за текущата икономическа ситуация, така и перспективата за идните шест месеца.

Растежът на основния индекс се дължи на анкетираните, чиято визия за идните шест месеца се е подобрила.

Индексът, измерващ краткосрочните очаквания на американците за доходите им, бизнеса и пазара на труда, се е повишил до 77,8 пункта през ноември спрямо 72,7 пункта през октомври. Това е третият пореден месец,  в който показателят за бъдещите очаквания е под 80 пункта, което по принцип е сигнал за рецесия в рамките на една година. 

Проучването сочи също, че очакванията на американците за рецесия през идните 12 месеца са се понижили до най-ниското си равнище тази година. Две трети от анкетираните обаче продължават да очакват спад преди края на 2024 година. 

Потребителските разходи са източник на около 70 на сто от американската икономическа дейност, така че икономистите следят внимателно потребителското поведение.

През септември потребителските разходи са нараснали с 0,4 на сто, въпреки че американците се сблъскват с по-високи отвсякога разходи по заемите. След силно лято икономистите прогнозират, че потребителските разходи ще се забавят през последните три месеца на годината, тъй като задълженията по кредитните карти и просрочените плащания нарастват, а средните спестявания се понижават. 

Въпреки че продължават да харчат, инфлацията, геополитическите конфликти и високите лихви остават в центъра на вниманието на американските потребители. Мнението на потребителите за текущите условия през този месец са се понижили незначително до 138,2 пункта спрямо 138,6 пункта през октомври. 

/ЕС/

news.modal.header

news.modal.text

Към 21:30 на 24.02.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация