site.btaФармацевтична компания харчи милиони долари за реклама на лекарство за отслабване

Фармацевтична компания харчи милиони долари за реклама на лекарство за отслабване
Фармацевтична компания харчи милиони долари за реклама на лекарство за отслабване
Снимка: АП

Производители на лекарства са похарчили близо 500 милиона долара за реклами в САЩ на лекарства за отслабване и за лечение на диабет през първите седем месеца на годината. Това представлява увеличение с 20 на сто на средствата за реклама на тези медикаменти в сравнение със същия период на 2022 г., сочат данните от изследване на американската медийна компания "Медиен радар" ("Медиа радар" - MediaRadar).

 

Бум на търсенето на лекарства за отслабване

Скокът на разходите за реклама е пример за силно конкурентния пазар, в който се е превърнало лечението на диабетно-болните и на хората с наднормено тегло, посочват анализатори.

Някои фармацевтични компании явно залагат на тези лекарствени средства, за да разширят пазарните си ниши. Те отделят стотици милиони долари в опит да привлекат нови клиенти, след като вече месеци наред в публичното пространство се шуми около медикамента за лечение на диабет "Оземпик" (Ozempic) и на лекарството за отслабване "Уегови" (Wegovy). И двете лекарствени средства се произвеждат от датската компания "Ново Нордиск" (Novo Nordisk).

Търсенето им, както и на други лекарства за отслабване се увеличава от началото на тази година. 

Тези медикаменти са базирани на аналози на хормона глюкагоноподобен пептид-1 (GLP-1). Те имитират действието на естествените хормони в тялото, които контролират нивата на кръвната захар. Стимулират панкреаса да произвежда повече инсулин след хранене, потискат апетита и понижават количеството на хормона глюкагон, който повишава нивата на кръвната захар, посочва изданието dtspharmacybg.com.

През последните три месеца на 2022 г. лекарите в САЩ са издали общо над 9 милиона рецепти за "Оземпик", "Уегови", както и за други медикаменти за лечение на диабет и за отслабване. Това представлява увеличение с 300 на сто в сравнение с началото на 2020 г., отбелязва Си Ен Би Си. 

 

Стотици милиони долари за реклама

Медийната агенция "Медиен радар" е анализирала рекламните разходи за периода между 1 януари 2022 г. и 31 юли 2023 г. на компаниите, които предлагат лекарства за лечение на диабет и за отслабване в САЩ. В проучването са включени средствата, които са платени за реклами в националните телевизии, в онлайн пространството (сайтове и социални медии) или в печатни издания.

Оказва се, че най-много пари са дадени за реклама на медикаментите "Оземпик", "Уегови" и "Райбелсъс" (Rybelsus), който също е продукт на "Ново Нордиск" и се изписва на страдащи от захарен диабет.

Сред най-рекламираните е било и друго лекарство за диабет - "Джардайънс" (Jardiance), което се произвежда от германската фармацевтична компания "Бьорингер Ингелхайм" (Boehringer Ingelheim).

Разходите за реклама на тези четири медикамента възлизат на 358 милиона долара. Това представлява около три четвърти от всички средства, които са отпуснати през първите седем месеца на тази година за реклама в САЩ на лекарства за лечение на диабет и за отслабване. 

"Ново Нордиск" е инвестирала над 20 милиона долара през първите седем месеца на 2023 г., за да рекламира в САЩ медикамента за отслабване "Уегови". По-голяма част от тази сума е похарчена между април и юли. Повечето разходи са направени за популяризиране на лекарството чрез дигитална реклама, например чрез видеоклипове, публикувани онлайн.

За популяризирането на "Оземпик" са отделени 120 милиона долара през периода януари-юли 2023 г., което е с 23 на сто над рекламните разходи за този медикамент в САЩ през същия период на 2022 г.

"Медиен радар" посочва, че нарастващата популярност на "Оземпик" оказва "положително въздействие и върху търсенето на други подобни медикаменти".

"Колкото по-популярен е "Оземпик", толкова повече се увеличава търсенето на други лекарства за диабет и за отслабване, особено на "Уегови", се казва в изявление на главния  изпълнителен директор на компанията "Медиен радар" Тод Крицелман.

 

Ще плащат ли "здравните каси" за популярно лекарство за отслабване?

"Ново Нордиск" (Novo Nordisk) възнамерява да убеди правителствата на европейски страни, че държавните им здравноосигурителни фондове трябва да покриват разходите за нейното лекарство  "Уегови, когато то е предписано на най-нуждаещите се пациенти с наднормено тегло и със съпътстващи заболявания. Това обяви по-рано главният изпълнителен директор на датския фармацевтичен гигант Ларс Йоргенсен, цитиран от Ройтерс.

Медикаментът, който се прилага под формата на инжекции, донесе значителни печалби на "Ново Нордиск", посочва агенцията. 

"Що се отнася до Европа, то ние ще се стремим да осигурим възстановяване на разходите (за лекарството - бел.ред.) на тези пациенти, които са с най-висок индекс на телесната маса, имат съпътстващи заболявания и може би за тези от тях, които са имали по-малко късмет от социално-икономическа гледна точка", посочи шефът на датската компания, която е световен лидер в производството на лекарствени продукти за лечение на диабет. 

/СС/

news.modal.header

news.modal.text

Към 20:17 на 18.05.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация