site.btaБългария е на второ място в Европа по покупка на електрически автомобили, казаха експерти на форум в София

България е на второ място в Европа по покупка на електрически автомобили, казаха експерти на форум в София
България е на второ място в Европа по покупка на електрически автомобили, казаха експерти на форум в София
Снимка: Минко Чернев/БТА

България е на второ място в Европа по покупка на електрически автомобили. Това каза Ина Георгиева, издател на списание "Твоят бизнес" и модератор по време на двудневната конференция, посветена на ВЕИ индустрията - "Be Renewable 2023", която започна вчера в София. Четвъртият панел днес на тема "Електромобилност и устойчив транспорт: пътят към нулеви емисии" бе открит от Мартин Заимов, председател на Българската асоциация "Електрически превозни средства" (БАЕПС). По негови думи високият ръст на покупки на електрически автомобили от българите се случва въпреки минималното участие на държавния бюджет в изграждането на инфраструктура и удобства.

Проф. д-р Симеон Ананиев, председател на Управителния съвет (УС) на Клъстер "Зелен транспорт" (КЗТ), прогнозира, че покупките на електрическите коли ще се увеличават. "За да караш електрически автомобил, трябва да имаш батерия и трябва да имаш къде и с какво да я зареждаш. Ние имаме въглищна, атомна и иновативна енергия и това дава спокойствието на българина, че държавата произвежда енергия и той винаги ще има "суровината" енергия, за да зареди батериите на автомобила си", каза той.

Илия Левков, председател на УС на Индустриален клъстер "Електромобили" (ИКЕМ) АД, бе категоричен, че България е на "гребена на вълната" в употребата на електроавтомобили спрямо Гърция, Сърбия, Македония и Турция. "Румънците единствено ни изпревариха. Независимо, че държавата ни пропусна през последните 14 години да направи стратегически стъпки в посока изграждане на инфраструктура за електромобилите, българите се модернизираха и избраха електрическата мобилност", посочи той. Според Левков страната ни ще има електрически транспорт в Българските държавни железници (БДЖ) и междуградски електрически транспорт в близко бъдеще. 

"Електрическата мобилност е цифрова, умна и трябва да се развива с интелигентни дигитални платформи и безплатното паркиране не само в града, в който е регистриран електрическият автомобил, но и в цялата страна, трябва да стане факт", предложи Левков.

Александър Миланов, генерален мениджър на "Бе Ем Ве груп" (BMW Group) България, каза, че страната ни води в листата за покупка на електрически автомобили пред държави, които имат гигантска субсидия по отношение на електрическите автомобили и всички технологии и удобства, които са свързани с тях, защото българинът е иновативен, и обобщи: "Вероятно през 2035 г. българите ще карат само електрически автомобили или такива със синтетични горива".

Боряна Колева, главен експерт в Дирекция "Национална транспортна политика" в Министерството на транспорта и съобщенията, обясни, че държавната политика следва амбициите на Зеления пакт и обвързания с него законодателен пакет. "Политиката ни е насочена към постигане на екологична транспортна система, съблюдавайки енергийната ефективност и екологичност, като декарбонизацията на транспорта е основен приоритет", каза Колева.

/ВЙ/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 18:23 на 28.02.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация