site.bta"Тесла" доминира на пазара на електрически превозни средства в САЩ, според Ройтерс


Решението на "Форд" (Ford) да спре строителството на завода си за батерии за електрически превозни средства в щата Мичиган подчертава предизвикателствата, пред които са изправени на пазара в САЩ конкурентите на американския производител на е-автомобили "Тесла" (Tesla). Повечето от тях са принудени да се насочат към пазарни ниши, които не им гарантират печалба, обобщава Ройтерс.
Компании, които са сред лидерите в автомобилостроенето в световен мащаб, представят редица нови електрически модели на американския пазар всяка година. Те инвестират милиарди долари в изграждането на нови заводи в САЩ за производството на е-превозни средства и за батерии, които задвижват моторите им.
Малко от тези корпорации обаче продават достатъчно електрически превозни средства, за да оправдаят огромните инвестиции в тяхното производство и маркетинг. Единствено електромобилите на "Тесла" от сериите "Модел Уай" (Model Y) и "Модел 3" (Model 3) се радват на добри продажби в САЩ, според анализ на Ройтерс за пазара на е-превозни средства в страната през първите 6 месеца на 2023 г.
"Тесла" е продала 325 291 е-превозни средства в САЩ от януари до юни. На второ място, далеч след компанията, чийто мажоритарен собственик е милиардерът Илон Мъск, се нарежда друга американска автомобилостроителна корпорация - "Дженерал мотърс" (General Motors). Нейното подразделение "Шевролет" (Chevrolet) е продало в САЩ 34 943 електромобила от модела "Болт" (Bolt) през първите 6 месеца на годината. Следват "Форд Мотор" (Ford Motor), "Хюндай" (Hyundai) и "Ривиан" (Rivian).
Делът на електрическите превозни средства, задвижвани изцяло от батерии (BEV), на тези с горивни клетки и на плъгин (plug-in) хибридите (PHEV) формира 8,9 на сто от пазара на превозни средства в САЩ през първата половина на 2023 г., посочва Ройтерс.
/СС/
news.modal.header
news.modal.text