site.btaСофия е домакин на 109-ата среща на Борда на директорите на Европейската туристическа комисия

София е домакин на 109-ата среща на Борда на директорите на Европейската туристическа комисия
София е домакин на 109-ата среща на Борда на директорите на Европейската туристическа комисия
Снимка: Христо Касабов/БТА, архив

София е домакин на сто и деветата среща на Борда на директорите на Европейската туристическа комисия (ЕТК), научи БТА от заместник-министъра на туризма Ирена Георгиева, която е член на Борда. Комисията заседава днес в столицата.

Днес отбелязваме и Световния ден на туризма, като официалното честване ще е в Рияд, Саудитска Арабия. За тази година Световната организация по туризъм ще постави акцент върху туризма и зелените инвестиции. 

Заместник-министър Георгиева отбеляза, че това е редовна среща на Европейската туристическа комисия, като всяка страна домакин използва възможността да рекламира своята дестинация в рамките на подобен форум.

На срещата ще бъде направен анализ на изминалия летен сезон, ще бъде дискутирано влиянието на климатичните промени върху туризма, ще има и обсъждане на Етичния кодекс на Европейската туристическа комисия. Темата за Кодекса е била във фокуса и на предходната среща на Борда на Комисията, напомни Георгиева.

Европейската туристическа комисия е организация с нестопанска цел със седалище в Брюксел, създадена през 1948 г. В нея членуват 33 национални туристически организации от 32 страни в Европа. Основната дейност на ЕТК е да рекламира и стимулира туризма в Европа като цяло и в частност във всяка отделна страна. Организацията предлага на своите членове две форми на членство - пълноправно и асоциирано, като подпомага обмяната на опит и сътрудничеството между тях и предоставя актуални туристически данни. България е член на Комисията от 1993 г.

Структурата на организацията включва Изпълнително бюро (Executive Unit), Борд на директорите (Board of Directors), Група за изследване на пазара (Market Intelligence Group) и Маркетингова група (Marketing Group).

ЕТК оперира в Европа и на 4 основни презокеански пазара - Бразилия, Канада, Китай и САЩ. Те са обединени в т.нар. Оперативни групи (ЕТС Operations Group) и се ръководят от избран председател. Основното им задължение е съставянето на ежегодна програма за реклама на Европа, планирането на бюджет и осъществяването на контакти с местни индустрии.

/ЦМ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 19:25 на 25.02.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация