site.btaБългария е готова да привлича повече китайски туристи със създаването на нови туристически маршрути, заяви министър Зарица Динкова


Готови сме да привличаме повече китайски туристи със създаването на нови туристически маршрути. Това каза министърът на туризма Зарица Динкова на среща с губернатора на китайската провинция Цзянси, Йе Цзянчун, съобщиха от Министерството.
"За мен и екипът ми е изключителен приоритет да повишим туристопотока между България и Китай", заяви министър Динкова. Тя отбеляза, че за периода януари-юли 2023 г. общият брой посещения на китайски туристи в България е 6806, което е увеличение от 138 на сто спрямо същия период на 2022 г.
Министър Динкова посочи, че България е целогодишна дестинация с известните си зимни и морски курорти, прекрасни пясъчни плажове, минерални извори, СПА центрове и голф игрища. Анализите на Министерството на туризма сочат, че китайските туристи в страната ни проявяват засилен интерес към културния туризъм, като най-посещаваните български градове са София, Пловдив, Велико Търново и Варна.
"Работим по изготвянето на туристически пакети, които са за комбинирани посещения на няколко балкански страни. По този начин се предоставя възможност на китайските туристи да опознаят културата и историята в региона", съобщи министър Динкова. Тя допълни, че се обмисля и възможността за откриване на директен полет.
Губернатор Йе Цзянчун заяви, че България се радва на все по-голям интерес на гости от Китай. "Важно е хората да имат досег с българската култура и история, към които проявяват сериозен интерес, затова приветствам идеята за създаване на специални туристически маршрути и вярвам, че ще се радват на успех", каза той.
Йе Цзянчун отправи покана към министър Динкова за работно посещение в провинция Цзянси, в която живеят 45 млн. души, за да се обсъдят начините за съвместно партньорство.
Динамиката в отношенията между двете страни сочи, че най-висок интерес от страна на китайските туристи има към културен и градски туризъм у нас, показват данни на Министерството, публикувани в началото на годината. Около 22 на сто от посещенията на китайски туристи са с цел бизнес туризъм за 2022 година. Водещи дестинации за китайските туристи в България през миналата година са били София – над 2800 китайски туристи, община Варна – около 475, Пловдив – 375, Несебър – около 240, Велико Търново – близо 200, по данни от Единната система за туристическа информация.
/ЕС/
news.modal.header
news.modal.text