site.btaГрупа компании работи за пускането на конкурент на "Евростар"

Група компании работи за пускането на конкурент на "Евростар"
Група компании работи за пускането на конкурент на "Евростар"
Снимка: sncf.com

Група компании, сред които и британският превозвач "Мобико" (Mobico), възнамерява да пусне високоскоростни влакове, които да се конкурират с "Евростар" (Eurostar) в тунела под Ламанша, научи Франс прес от информиран източник.

"В ход са преговори с други компании от сектора", заяви същият източник пред АФП, потвърждавайки информация на в. "Файненшъл таймс".

"Мобико" не отговори на искането за коментар от АФП. 

Според икономическия всекидневник новата услуга би могла да стартира от 2025 г. под наименованието "Еволин" (Evolyn) - между Париж и Лондон - като испанската фамилия Космен, акционер в "Мобико", участва в преговорите. Обсъжда се и поръчка на влакове от френската компания "Алстом" (Alstom). 

От пускането на линията през 1994 г. няколко компании обявиха намеренията си да се конкурират с "Евростар", която е дъщерна компания на Ес Ен Се Еф (SNCF). Сред тях е и германската "Дойче Бан" (Deutsche Bahn). Никой от тези проекти не е осъществен към днешна дата.

Тежко засегнат от Брекзит и пандемията от КОВИД-19 , "Евростар" едва не банкрутира през 2021 г. и не успява да си върне броя на пътниците от 2019 г. заради граничния контрол след излизането на Обединеното кралство от ЕС.

Консорциумът "Гетлинк"  (Getlink), който управлява тунела под Ламанша, "винаги е имал амбицията за по-голям трафик на високоскоростни влакове" без значение дали посредством увеличаване на броя на текущите влакове или чрез навлизането на нови компании", каза говорител пред АФП.

Тунелът предлага възможността сегашният пътникопоток да нарасне поне двойно, добави говорителят, който уточни, че "определен брой заинтересовани страни са в постоянен диалог" с компанията. 

Испанският жп оператор "Ренфе" (Renfe) обяви през 2021 г. намерението си пусне високоскоростни влакове между Париж и Лондон.

"Гетлинк" съобщи миналата година, че възнамерява да купи високоскоростни влакове, за да ги даде под наем на жп компании, които имат желание да се конкурират с "Евростар".

Високоскоростната линия между Париж и Лондон дава възможност пътят между двете столици да бъде изминат за 2 часа и 15 минути през тунела под Ламанша.

/СС/

news.modal.header

news.modal.text

Към 04:14 на 21.07.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация