site.btaКомпанията "Мета" подготвя ново "резюме на страницата" във "Фейсбук" и "Инстаграм"


Германската Федерална антикартелна служба (Bundeskartellamt) съобщи, че компанията "Мета" планира да въведе нова опция "резюме на страницата" за своите социални мрежи "Фейсбук" (Facebook) и "Инстаграм" (Instagram), за да отговори на антитръстовите опасения на регулатора, съобщи Ройтерс.
Така нареченият център за акаунти на "Мета" ще позволи на потребителите да вземат "до голяма степен свободно и информирано решение" за това, дали искат да използват акаунти в някоя от двете платформи в комбинация или поотделно, посочиха от офиса на германското ведомство.
"Актуализирахме резюметата на акаунтите в платформите на "Мета", за да покажем по-прозрачно как нашите услуги работят заедно и да дадем на хората повече контрол върху тези функции", каза говорител на компанията.
По думите му "Мета" ще продължи да работи конструктивно с германските власти.
През 2019 г. антикартелна служба се опита да забрани на компанията да комбинира потребителски данни от няколко източника без съгласието на потребителите.
Това доведе до правни спорове, продължили с години. Очаква се през юли Съдът на Европейския съюз да се произнесе по въпроса.
Германия следи отблизо дейността на американския технологичен гигант, след като регулаторът го определи като "от първостепенно значение за конкуренцията между пазарите", класификация, която дава повече свобода на властите за ограничаване на цифровите компании.
/ЕС/
news.modal.header
news.modal.text