site.btaНад 20 земеделци са завършили първата специализирана АгроАкадемия на "Кауфланд"

Над 20 земеделци са завършили първата специализирана АгроАкадемия на "Кауфланд"
Над 20 земеделци са завършили първата специализирана АгроАкадемия на "Кауфланд"
Снимка: "Кауфланд България"

Над 20 български земеделци завършиха първото издание на специализираната Агро Академия, организирана от "Кауфланд България", съобщиха от компанията. На еднодневния обучителен форум са участвали родни производители на плодове и зеленчуци, които към момента не са нейни партньори.

Целта на форума бе фермерите да получат информация за най-актуалните тенденции и практики в ритейл сектора, изискванията на бизнеса с бързооборотни стоки, възможностите за договорно изкупуване на продукцията, както и критериите за реализацията й в хипермаркетите на веригата.

"Българският потребител изисква все по-високо качество, като търси чиста, свежа, вкусна и достъпна храна. Той държи на автентичния вкус. Това изисква от нас да гарантираме всеки ден свежест и качество на плодовете и зеленчуците, които достигат от хипермаркетите до трапезата на нашите клиенти", коментира Иван Иванов, ръководител направление "Плодове, зеленчуци и цветя" в компанията.

Той подчертава още, че от периода на пандемията насам има трайна тенденция за повишен интерес към пакетирани домати, ягоди и череши.

В рамките на формата на земеделските производители бяха представени възможностите за договорно изкупуване на земеделска продукция. Програмата стартира през 2019 г. и от началото до момента ритейлърът е изкупил български плодове и зеленчуци на стойност над 103 млн. лв. Само за 2022 г. реализираната в магазините количества са на стойност от 32 млн. лв., като плановете на компанията са през тази година тя да надвиши 38 млн. лв.  

През 2022 г. от магазинната мрежа на ритейлъра са продадени над 25 000 000 бр./кг плодове и зеленчуци и са сключени договори с 25 земеделски производители от цялата страна, които включват над 65 артикула от пресни плодове и зеленчуци. Cpeд тяx ca вcичĸи ocнoвни тpaдициoнни зeлeнчyци зa бългapcĸия пoтpeбитeл - ĸpacтaвици, дoмaти, мapyли и peпички, ĸapтoфи, моркови, лук, зeлe и чушки, спанак, тиквичĸи и пaтлaджaни. В края на миналата година "Кауфланд" добави към acopтимeнтa на собствената си марка "Брей!" 10 пpecни плoдoвe и зeлeнчyци c гapaнтиpaн бългapcки пpoизxoд. Плaнoвeтe на компанията са техният брой да се удвои през тази година. От там напомнят, че до края на годината планират да изкупят български плодове и зеленчуци за над 77 млн. лв.

Компанията е член на Сдружението за модерна търговия.

 

/ВЙ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 15:29 на 07.06.2023 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация