site.btaОт Лизо до Гейл: Номинираните за "Грами" са пример за ключовата роля на "ТикТок" в музикалния бизнес

От Лизо до Гейл: Номинираните за "Грами" са пример за ключовата роля на "ТикТок" в музикалния бизнес
От Лизо до Гейл: Номинираните за "Грами" са пример за ключовата роля на "ТикТок" в музикалния бизнес
Снимка: AP

Номинираната за "Грами" песен "abcdefu" е най-новата сензация, която превръща популярността във видеоплатформата "ТикТок" (TikTok) в покоряващ класациите успех и бурни аплодисменти от музикалната индустрия, пише Ройтерс. 

Приложението за кратки видеа, което има над 1 милиард месечни активни потребители, се очерта като една от най-могъщите промоционални платформи в музикалната индустрия. Няколко от номинираните за тазгодишните награди "Грами", включително изпълнителката на "abcdefu" Гейл и Ар енд Би певицата Муни Лонг, са придобили популярността си, след като инфлуенсъри и обикновени потребители публикуват видеа в "ТикТок", използвайки музиката им за фон. 

"ТикТок" е 90 процента от играта", посочва Адам Мигуест, главен изпълнителен директор и основател на компанията "Рапид лонч мидиа" (Rapid Launch Media), която разработва маркетингови кампании, предназначени да направят песните хит в социалните мрежи.

Музикалната индустрия ще се събере в Лос Анджелис, за да почете най-добрите изпълнители и техните песни с раздаването на наградите "Грами" в неделя вечерта, но отношенията между "създателя на хитове" "ТикТок" и музикалните компании остават обтегнати. 

С изтичането на договорите на изпълнителите с големите музикални компании, лейбълите се надяват да получат част от рекламните приходи на "ТикТок", според анализаторката на музикалната индустрия Татяна Кирисано от "Мидиа Рисърч" (Midia Research). 

"ТикТок" ще получи тази година 14 млрд. долара от рекламодатели, сочат оценки на "ИМаркитър" (EMarketer).      
        
Според изпълнителен директор на компания от бранша "ТикТок" би трябвало да плаща пет пъти повече, отколкото плаща сега, предвид плащанията от други платформи като "ЮТюб" (YouTube).

"ТикТок" ограничава музикалните клипове до една минута и не позволява публикуване на целите песни, които са достъпни в други приложения за стрийминг. 

По-рано тази седмица платформата започна да блокира определени потребители в Австралия да използват някои музикални произведения във видеата си. Според представител на музикалния бранш, пожелал анонимност, въпросът защо това се случва точно сега "е отворен за интерпретации". Друг източник определя този подход като като преговорна тактика. 

"ТикТок" твърди, че решението е "ограничен тест" - един от многото, които се провеждат редовно, за да се събира информация за поведението на потребителите и да се подобри предлаганата услуга.

"Тази промяна няма да продължи дълго и не всички музикални произведения са засегнати. Очакваме скоро да възстановим пълния си каталог", заяви говорител на платформата.

"ТикТок" отказа да коментира дали води преговори със звукозаписните компании.

Тъй като услугата е особено популярна сред младите потребители, които определят хитовата музика, "ТикТок" е важна платформа за индустрията. Поради това утвърдени групи като "Ролинг стоунс" също могат да бъдат открити в приложението. 

Половината потребители на възраст 16 до 24 години използват "ТикТок" на седмична база, а други 40 процента отварят платформата всеки ден, сочат най-новите данни на "Мидиа". 

Приложението отстъпва само на "ЮТюб", част от групата на "Алфабет" (Alphabet), като място, където поколението Z търси нова музика, установява "Мидиа".  

"ТикТок" наистина успява да се интегрира в начина, по който младите хора се отнасят към музиката, откриват я и я потребяват", казва Кирисано.

Мигуест, сред чиито "клиенти" са песни на Лонг, Къртис Уотърс и общ проект на Лизо и Карди Би, обяснява, че "ТикТок" е благодатен за музикантите, тъй като самите потребители участват в промотирането на песните. 

След като гледат някое видео с танц например, мнозина повтарят танца и разпространяват запис, просто за забавление. По този начин стават част от машината, популяризираща песента, обяснява Мигуест.         

Възможността за създаване на видеа в "ТикТок" помага да се изкове връзка на музикалното парче с феновете, споделя Оле Оберман, глобален ръководител за музиката в "ТикТок". 
 
Точно както хората навремето се вманиачаваха в записването на перфектния плейлист на касета, сега прекарват часове в създаване на перфектното видео с перфектната песен в "ТикТок", разказва той. 

Песни като хита "drivers license" на Оливия Родриго от 2021 г. и "Old Town Road" на Лил Нас Екс от 2019 г. са сред първите, номинирани за "Грами", които са натрупали популярността си в "ТикТок". 

В списъка за тази година песента "Evergreen" на номинирания за "нов изпълнител" Омар Аполо е сред най-популярните в "ТикТок", както и "Bad Habit" на Ар енд Би изпълнителя Стив Лейси, което му помага да получи четири номинации. 

За Гейл и нейната "abcdefu" популярността, натрупана в приложението, се пренася и в "Спотифай", където песента е стриймната близо 903,6 милиона пъти.

"Мисля, че всеки се надява, че песента или новият му сингъл ще стане хит в "ТикТок", казва Стефани Смит от подразделението за данни, изследвания и дигитални стратегии на "Юнайтид телънт ейджънси" (United Talent Agency).

"ТикТок" може да помогне на слабо известни изпълнители да пробият, но е от полза и за големи звезди като Лизо. Номинираната й за "Грами" песен "About Damn Time" е използвана в над 4,1 милиона създадени от потребители видеа, според данни на "ТикТок".

Когато утвърден изпълнител пусне ново парче, "феновете ще го открият, но "ТикТок" определено засилва ефекта. Ние просто помагаме на аудиторията да се свърже с песента или албума по-бързо и в по-голям мащаб", обяснява Оберман. 
 
Някои артисти обаче се оплакват от натиска да създават собствени видеа в "ТикТок", за да промотират музиката си. 

"В тази индустрия съм от осем години и съм продала над 165 милиона копия, а звукозаписната ми компания обяснява, че не мога да пусна (нов запис), освен ако успеят да провокират вълна на популярност в "ТикТок", каза певицата Халси миналата година във видео, пуснато в "ТикТок".

Освен това някои политици във Вашингтон искат да забранят "ТикТок" на територията на САЩ, защото се притесняват от ролята на китайския му собственик "БайтДенс" (ByteDance). Компанията уверява, че личните данни на американските потребители са защитени, а Китайската комунистическа партия не може да манипулира съдържанието. 

Мигуест е убеден, че музикалната индустрия все пак ще успее да се адаптира, ако САЩ блокират "ТикТок", например чрез форматите "Рийлс" на "Инстаграм" (Instagram) или "Шортс" на "ЮТюб".

/СС/

news.modal.header

news.modal.text

Към 03:17 на 02.03.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация