site.btaТримесечните резултати на "Мета" надминаха очакванията въпреки спада в приходите


"Мета" (Meta), компанията майка на "Фейсбук" (Facebook), надмина очакванията с резултатите си през миналото тримесечие въпреки отчетения спад в приходите, предаде ДПА.
Акциите на групата скочиха с близо 20 на сто в следборсовата търговия.
"Мета" обяви приходи от 32,17 млрд. долара за четвъртото тримесечие, което е спад с 4 процента на годишна основа. Общите приходи за 2022 г. се равняват на 116,61 млрд. долара, което е понижение с 1 на сто на годишна основа. Анализаторите прогнозираха приходи от около 31,5 млрд. долара.
Групата, чиито основни стълбове са социалните мрежи "Фейсбук" и "Инстаграм" (Instagram), вече бе засегната от забавянето на пазара за онлайн реклама през предходното тримесечие.
Като цяло чистата печалба за четвъртото тримесечие е спаднала с 55 процента до 4,65 млрд. долара.
След като през есента обяви, че планира да намали персонала си с около 11 000 души, сега компанията отчете разходи за преструктуриране от 4,2 млрд. д. за последното тримесечие на 2022 г.
Междувременно броят на потребителите на приложеният на "Мета" продължава да се увеличава. "Фейсбук" вече има средно 2 милиарда активно потребители дневно, което е растеж с 16 милиона за три месеца.
Разработването на виртуална реалност, която шефът на компанията Марк Зукърбърг промотира под названието "Метавселена", обаче поглъща все повече пари - сегментът "Риалити Лабс" (Reality Labs) отчита оперативна загуба от около 4,3 млрд. долара през четвъртото тримесечие. Цифрата включва и разходи за преструктуриране, посочи главният финансов директор Сюзън Ли.
За годината като цяло оперативната загуба на подразделението достига 13,7 млрд. д. при приходи от 2,16 млрд. долара.
/ЕС/
news.modal.header
news.modal.text