site.btaФермерските пазари на "Лидл" през 2022 г. са отбелязали 62 процента ръст на участвали родни производители

Фермерските пазари на "Лидл" през 2022 г. са отбелязали 62 процента ръст на участвали родни производители
Фермерските пазари на "Лидл" през 2022 г. са отбелязали 62 процента ръст на участвали родни производители
Снимка: "Лидл България"

Тази година фермерски пазари на "Лидл" са подкрепили 62 процента повече родни производители в сравнение с 2021 г., съобщиха от компанията. За 14-те си издания през 2022 г. пазарите са дали възможност на 120 фермери от 58 населени места да представят своята продукция, а на десетки хиляди посетители да опитат голямо разнообразие от традиционни и интересни вкусове. За сравнение през 2021 г. взелите участие фермери са били 74 от 27 населени места.

Посетителите също са се увеличили двойно - през 2022 г. средно 2915 души са присъствали на един пазар в сравнение с 2021 г., когато са били 1430. 

"Организираме фермерските пазари в подкрепа на малките местни производители и затова те са изцяло за сметка на "Лидл". От 2020 г. до момента сме провели 35 пазара, в които са се включили над 120 регионални производители. Така даваме възможност тяхната продукция, създадена с много труд и любов, да достигне до повече хора. Радваме се, че резултатите показват с всяка година по-голям интерес както от страна на производителите, така и от страна на клиентите, затова ще продължим с изданията и през следващата година. Това показва отношението на "Лидл България" за подкрепа на българските производители, както в обичайния формат за разширяване на асортимента ни чрез качествени продукти с необходимите сертификати и в нужните обеми, така и в подхода за подкрепа на малките регионални производители с техните уникални продукти", каза Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на "Лидл България".

През настоящата година са се провели общо четиринадесет пазара - 10 в София и 4 в морските курорти "Св. Св. Константин и Елена", Несебър, Созопол и Царево. По време на събитията през тези 14 уикенда клиентите са имали възможност да намерят широка палитра от качествени продукти и да преоткрият автентичния вкус на българската продукция, избирайки сред многообразие от млечни, месни и хлебни изделия, биосертифицирани плодове и зеленчуци, разядки, мед, билкови тинктури, вино, сладка и зимнина и други. 

В изданията на пазарите са участвали също занаятчии и пчелари, споделяйки с клиентите интересни факти за своята професия. Основните посетители на пазарите са семейства с деца, за които е изключително ценно да научат как се плете с ракита, как изглежда току-що извадената от кошера медна пита и каква е тайната на красивия занаят – дърворезбарството. Предаването на традициите на младите поколения и опазването им е и сред основните цели на "Лидл България", като компанията се стреми да помага на хората в различните региони от страната да водят по-качествен и пълноценен начин на живот.

"Лидл България" е част от Сдружението за модерна търговия (СМТ).

/ВЙ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 01:25 на 29.01.2023 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация