site.btaПроблемите и политиките в сектор туризъм обсъдиха министър Илин Димитров и представители на БСК

Проблемите и политиките в сектор туризъм обсъдиха министър Илин Димитров и представители на БСК
Проблемите и политиките в сектор туризъм обсъдиха министър Илин Димитров и представители на БСК
Снимка: Архив

Служебният министър на туризма Илин Димитров обсъди с представители на Българска стопанска камара (БСК) основни проблеми и политики в сектор туризъм, съобщиха от Министерството на туризма. Бяха обсъдени теми като цените на тока, газа и тежката зима, която предстои и как това ще рефлектира върху туризма. 

Като първи проблем министър Илин Димитров посочи забавянето на плащанията към хотелиерите, настанили украински бежанци. Той подробно разясни причините за това и механизма при верифициране на данните, за да се пристъпи към плащане.

Като втори остър проблем при встъпването си в длъжност служебният министър посочи забавените категоризации и отчете, че се върви към решаване на въпроса. Друг разрешен проблем на този етап са мерките срещу КОВИД-19 и облекчаването им, а министър Димитров подчерта доброто сътрудничество с министъра на здравеопазването, от което печели туризмът. 

Друг акцент от работата бе рекламата - засилването на присъствието на България на близките и средните пазари, необходимостта от промяна в механизмите, за да постъпват значително повече средства, тъй като за национална реклама се отделят едва 0,02 на сто от БВП, при положение че секторът допринася към БВП с най-малко 7 на сто. Министърът разказа за срещата си с концесионерите на плажове и идеята да бъде увеличен броят на плажове с чистота и гарантирано качествен туристически продукт. Бяха обменени мнения за ваучерите за храна и туризъм и как да се прилагат от бизнеса оптимално. 

Министърът коментира средносрочните политики: създаването на гаранционен фонд, придвижването на наредбата за туристическа маркировка, създаването на единна браншова организация и дигиталната реклама. Беше коментирано, че туристическият бранш не е узрял за идеята за създаване на единна организация, същевременно министърът подчерта, че с обединяването на бизнеса в сектора ще постъпват много повече средства за самофинансиране и реклама. Министърът съобщи, че текстът за дигиталната реклама е готов и ще бъде внесен в Народното събрание. 

/СС/

news.modal.header

news.modal.text

Към 05:52 на 08.02.2023 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация