site.btaПотребителското доверие в Германия с деветмесечен минимум заради пандемията и инфлацията
IF 11:44:32 25-11-2021
ES1141IF.015
Германия - потребителско доверие
Потребителското доверие в Германия
с деветмесечен минимум
заради пандемията и инфлацията
Нюрнберг, 25 ноември /БТА/
Потребителското доверие в Германия е на дeветмесечен минимум в резултата от четвъртата вълна на пандемията, която достигна страната, и сравнително високата инфлация. Това посочва компанията за пазарни проучвания Ге еф Ка (GfK), цитирана от ДПА.
"Потребителският климат в момента е подложен на натиск от две страни", отбелязва анализаторът Ролф Бюркъл.
Очакванията за забавяне на икономиката през идните месеци са отслабнали за втори пореден месец и са достигнали нивата от лятото, макар все още да остават по-високи отколкото преди година, когато Германия навлезе в продължителен локдаун за зимните месеци.
Според Бюркъл ниското потребителско доверие отчасти е свързано с напрежението в снабдителните вериги, особени при доставките на полупроводници. Този проблем доведе до намаляване в производството на стоки като развлекателна електроника и автомобили.
Очакванията на германците за бъдещите им доходи също са на най-ниското си ниво от април. Причина отново са ограниченията в производството, заради които много работници работят на съкратени часове.
Проучването на Ге еф Ка е проведено между 4 и 15 ноември чрез около 2000 интервюта по указание на Европейската комисия.
/ЕС/
ES1141IF.015
Германия - потребителско доверие
Потребителското доверие в Германия
с деветмесечен минимум
заради пандемията и инфлацията
Нюрнберг, 25 ноември /БТА/
Потребителското доверие в Германия е на дeветмесечен минимум в резултата от четвъртата вълна на пандемията, която достигна страната, и сравнително високата инфлация. Това посочва компанията за пазарни проучвания Ге еф Ка (GfK), цитирана от ДПА.
"Потребителският климат в момента е подложен на натиск от две страни", отбелязва анализаторът Ролф Бюркъл.
Очакванията за забавяне на икономиката през идните месеци са отслабнали за втори пореден месец и са достигнали нивата от лятото, макар все още да остават по-високи отколкото преди година, когато Германия навлезе в продължителен локдаун за зимните месеци.
Според Бюркъл ниското потребителско доверие отчасти е свързано с напрежението в снабдителните вериги, особени при доставките на полупроводници. Този проблем доведе до намаляване в производството на стоки като развлекателна електроника и автомобили.
Очакванията на германците за бъдещите им доходи също са на най-ниското си ниво от април. Причина отново са ограниченията в производството, заради които много работници работят на съкратени часове.
Проучването на Ге еф Ка е проведено между 4 и 15 ноември чрез около 2000 интервюта по указание на Европейската комисия.
/ЕС/
news.modal.header
news.modal.text