site.btaТелевизорите и мобилните телефони са най-търсените стоки на Черния петък тази година, сочи проучване

IF 19:14:32 03-12-2021
ZM1911IF.025
пазаруване - Черен петък - данни

Телевизорите и мобилните телефони са най-търсените стоки
на Черния петък тази година, сочи проучване


София, 3 декември /Христо Воденов, БТА/
Според статистика на дружеството за потребителско кредитиране УниКредит Кънсюмър Файненсинг компютрите, телевизорите и мобилните телефони са били най-търсените стоки на Черния петък тази година, съобщава Уникредит Булбанк.
Общият дял на тези три стоки от всички продажби на Черния петък, който бе в края на ноември, е 62 на сто. Веднага след тях се нареждат пералните и сушилните, следвани от климатичната и отоплителна техника.
Потвърждават се прогнозите на дружеството за ръст в онлайн пазаруването спрямо резултатите от предходната година. Тенденцията в клиентското поведение е напълно очаквана. Хората се стремят да пестят повече време и предпочитат да закупят предпочитаните стоки бързо и лесно, с няколко клика. Според статистиката от миналата година 52 на сто от заявките в деня на Черния петък са били онлайн, докато тази година има ръст с 10 процентни пункта до 62 на сто. Отделно, данните от проучването отчитат и стабилни нива по време на уикенда.
Настоящата ситуация прави потребителите по-предпазливи. Те ограничават някои разходи и пазаруват по-премислено и устойчиво. Данните от деня на Черния петък за 2021 година показват спад в общия брой подадени заявки с 16 на сто спрямо същия период на миналата година, но се наблюдава сериозно увеличение в средната стойност на единичната покупка.
И тази година делът на жените, участвали в пазаруването, продължава да нараства, като се отчита повишение с 3 на сто на сто спрямо 2020 г. Повечето клиенти, закупили стока с финансиране, са на възраст 29-39 години, като се наблюдава лек спад - с 2 на сто спрямо 2020 г. По-голямата част от клиентите на УниКредит Кънсюмър Файненсинг, попадащи във възрастовата група 39-50 години, предпочитат да пазаруват във физическите обекти на търговски партньори, за разлика от тези на възраст между 29 и 39 години, при които преобладава онлайн пазаруването.
Експертите от УниКредит Кънсюмър Файненсинг наблюдават промяна в клиентското поведение и спрямо потребителското кредитиране. Онлайн заявките за потребителски кредит заемат все по-голям дял от общите на фона на намалени обеми през физическите обекти или клонове. Наблюдава се известен спад в заявките през отчетния период спрямо данните от предходната година. Въпреки това тенденцията е потреблението да бъде стабилно с все по-голям превес на онлайн продажбите. Очаква се по време на коледните празници пазаруването отново да отбележи ръст, а клиентският фокус да се запази в сферата на електрониката, посочват от Уникредит Булбанк.
/ЦМ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 08:56 на 26.04.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация