site.btaНовият каталог с възможностите, които предлага София за конгресен и конферентен туризъм, бе представен от Общинското предприятие "Туризъм"

Новият каталог с възможностите, които предлага София за провеждане на конгресен и конферентен туризъм, бе представен днес от Общинското предприятие "Туризъм" (Visit Sofia) в литературен клуб "Перото" в НДК.

Каталогът Event Planners' Guide е разработен като наръчник за организатори на конгреси, конференции, срещи и инсентив пътувания. Той съдържа информация за ключови локации, инфраструктура и възможности за провеждане на бизнес и корпоративни събития в столицата, както и представя цялостния туристически потенциал на дестинацията.

Антон Пенев, директор на Общинското предприятие "Туризъм", обясни, че каталогът ще бъде разпространяван в нашата MICE екосистема (MICE - срещи, стимулиращи пътувания, конференции и изложения). Основната му реализация ще бъде на събития и срещи, свързани с популяризирането на София като конгресна и конферентна дестинация. Пенев добави, че каталогът ще бъде в лимитирана серия - между  700 и 1000 броя, обяснявайки, че са планирали в следващите 20 изложения, в които потенциално биха участвали в следващите две години да имат по трийсетина бройки на изложение. Останалата част ще бъде дигитална, като има и българска дигитална версия на каталога, която също се разпространява в България с идеята освен от чужбина и бизнеси у нас да правят своите конгреси и конференции в София. 

Пенев отбеляза още ролята на екипа, създал каталога. По изданието са работили няколко човека, като за по-малко от осем месеца са успели да го подготвят. Той подчерта, че няма детайл в изданието от 215 страници, който да не е помислен, започвайки още от избора на хартията за отпечатването му.

Маргарита Кацарова от Общинско предприятие "Туризъм" отбеляза, че в каталога може да се види една малка част от цялата инфраструктура в града - над 180 хотела и над 100 места за събития, които оперират в София и околността. Статистиката, цитирана от нея, показва, че за деветмесечието на тази година 1 300 000 туристи са посетили София и са реализирани над 2 млн. нощувки. По думите на Кацарова в момента София има възможността да се позиционира като една нова изгряваща дестинация, която за голяма част от Европа е изключително непозната, а за други точно обратното, добавяйки, че се опитват да стигнат именно до тези, които нямат представа какво София може да предложи по отношение на конферентния туризъм. 

Кацарова обясни, че една от целите на Visit Sofia е да се постави уверено София на международната сцена на конферентния и конгресен туризъм. Важно е да се дефинира ясно не само на локално ниво в България, но и на международно какво прави София конкурентна дестинация и какво я прави уникална - от добрата й свързаност, от бизнес инфраструктурата, до цялостния туристически продукт, който столицата развива и предлага, посочи тя. Друга цел е да дадем на организаторите на събития знанието за всичко, от което се нуждаят и което София предлага, събрано на едно място - целият процес да бъде улеснен, добави Кацарова. Каталогът във физическата му форма е един вид нашата визитна картичка към бизнес индустрията, каза още тя.

Важно е как ние говорим за този град, важно е да се покаже София като град, който може да расте и дава възможности, посочи Антония Арбова, дизайнер на проекта.

/ИЦ/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

Потвърждение

Моля потвърдете купуването на избраната новина

Към 03:48 на 13.12.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация