site.btaПродажбите на групата „Хенкел“ през третото тримесечие на годината достигат 5,1 милиарда евро

Продажбите на групата „Хенкел“ през третото тримесечие на годината достигат 5,1 милиарда евро
Продажбите на групата „Хенкел“ през третото тримесечие на годината достигат 5,1 милиарда евро
Снимка: "Henkel AG & Co. KGaA"

През третото тримесечие на 2025 г. „Хенкел“ (Henkel) регистрира стабилен ръст на продажбите в пазарна среда, която остава предизвикателна – както по отношение на търсенето в промишлеността, така и по отношение потиснатите потребителски нагласи в глобален мащаб - като продажбите на Групата достигат около 5,1 милиарда евро. Това отговаря на органичен темп на растеж от 1,4 на сто, съобщиха от компанията. Растежът на ниво група се дължи предимно на общо положително развитие на обемите в съчетание със стабилно развитие на цените.

„Както се очакваше, през третото тримесечие инерцията на продажбите продължи да се ускорява. Докато основният двигател за това беше бизнес подразделението „Адхезивни технологии“, бизнес подразделението „Потребителски марки“ също отбеляза положителен органичен ръст на продажбите. От регионална гледна точка благоприятното развитие на продажбите в Северна Америка, за което с положителния си ръст на продажбите допринесоха и двете бизнес подразделения – е от особено значение. То потвърждава ефективността на предприетите от нас мерки“, заяви изпълнителният директор на Хенкел Карстен Кнобел, цитиран в съобщението.   

„Целогодишните перспективи за 2025 г. остават непроменени, въпреки че несигурността и предизвикателствата на световните пазари продължават. Очакванията ни остават – а именно, че както коригираният марж на печалбата преди лихви и данъци, така и коригираният ръст на печалбата преди лихви и данъци при постоянни валутни курсове ще останат в рамките на текущия ни прогнозен диапазони. Въпреки това, в случай че цялостната икономическа среда не се подобри забележимо до края на годината, се очаква органичният растеж на продажбите за Групата да попадне в долния сегмент на текущия ни прогнозен диапазон от 1 до 2 процента“, допълни Карстен Кнобел, е посечено в съобщението.

През третото тримесечие бизнес подразделението "Адхезивни технологии" генерира добър ръст на органичните продажби, който се дължи на бизнес направленията "Мобилност и електроника" и "Занаятчии, строителство и професионалисти". Положителният ръст на органичните продажби в бизнес подразделението "Потребителски марки" се дължи главно на глобалното бизнес направление "Грижа за косата".

Продажбите на Групата през третото тримесечие на 2025 г. са намалели номинално с 6,3 на сто до 5,147 млрд. евро. Ефектът от придобивания/продажби има отрицателно въздействие от 2,9 процента върху развитието на продажбите. Разликите във валутните курсове намаляват продажбите с 4,8 процента. Органично (т.е. коригирано за валутни курсове и придобивания/продажби) продажбите се увеличават с 1,4 на сто. На ниво група този растеж се дължи както на стабилното развитие на цените, така и на цялостното добро развитие при обемите.

През първите девет месеца на 2025 г. продажбите възлизат на 15,549 млрд. евро. Това се равнява на номинално намаление от 4,6 на сто. Органично "Хенкел" постигна положителен ръст на продажбите от 0,4 процента, който се дължи на положителното развитие на цените. За разлика от тях обемите на ниво група леко намаляват.

Ръстът на органичните продажби през третото тримесечие се дължи на Северна Америка, IMEA (Индия, Близкия изток и Африка) и Азиатско-тихоокеанския регион. За разлика от тях Европа и Латинска Америка отбелязват спад в органичното развитие на продажбите.

През първите девет месеца на 2025 г. положителният органичен ръст на продажбите се дължи на IMEA и на Азиатско-тихоокеанския регион. 

През третото тримесечие на 2025 г. бизнес подразделението "Адхезивни технологии" реализира продажби в размер на 2,708 млрд. евро. Това представлява номинално намаление от 3,3 на сто в сравнение с предходното тримесечие. Органично (т.е. коригирано за валутни курсове и придобивания/продажби) продажбите се увеличават с 2,5 процента. Този растеж се дължи на положителното развитие при цените и обемите. Ефектът от разликите във валутните курсове намалява продажбите с 4,9 на сто. Отрицателен ефект от 0,9 процента имат и придобиванията/продажбите.

Добрият органичен ръст на продажбите на бизнес подразделението "Адхезивни технологии" през третото тримесечие се дължи на направленията "Мобилност и електроника" и "Занаятчии, строителство и професионалисти". Бизнес направлението "Мобилност и електроника" генерира много силен ръст на органичните продажби от 5,9 на сто. Това се дължи на двуцифрен ръст в бизнеса с електроника и много силен растеж в промишления бизнес. Продажбите в автомобилния бизнес спаднаха като цяло поради заниженото търсене. Бизнес направлението "Опаковки и потребителски стоки" отбеляза леко отрицателно развитие на органичните продажби от 1,1 на сто. Бизнесът с опаковки регистрира спад в продажбите. За разлика от тях бизнесът с потребителски стоки отбелязва положителен ръст. Бизнес направлението "Занаятчии, строителство и професионалисти" постигна органичен ръст на продажбите от 2,2 на сто. Този растеж беше подкрепен от значителното увеличение на продажбите в бизнеса за производство и поддръжка. Бизнесът, свързан със строителството, отбеляза добър растеж, докато бизнесът, насочен към потребителите и занаятчиите, регистрира положителен ръст.     

От регионална гледна точка през третото тримесечие бизнес подразделението "Адхезивни технологии" отбеляза лек спад в органичния ръст на продажбите в Европа. Докато бизнесът направлението "Занаятчии, строителство и професионалисти" постигна положително развитие, то "Мобилност и електроника" както и "Опаковки и потребителски стоки" регистрираха спад на органичните продажби. В същото време обаче регионът на Северна Америка отбеляза добър ръст на органичните продажби, който произтича от направленията "Мобилност и електроника" и "Занаятчии, строителство и професионалисти". В региона на IMEA бизнес подразделението постигна двуцифрен органичен ръст на продажбите, за който допринесоха и трите бизнес направления. Регионът на Латинска Америка регистрира спад в органичния ръст на продажбите, който се дължи и на трите бизнес направления. Азиатско-тихоокеанският регион отбеляза много сериозен ръст на органичните продажби, който се дължи по-конкретно на двуцифрено увеличение на продажбите в бизнеса с електроника в Китай.   

В бизнес подразделението "Потребителски марки" продажбите през третото тримесечие на 2025 г. възлизат на 2,402 млрд. евро, което представлява номинално намаление от 9,5 процента спрямо предходното тримесечие. Органично – т.е. коригирано за разликите във валутните курсове и придобиванията/продажбите – бизнес подразделението постигна положително увеличение на продажбите от 0,4 на сто, което произтича от положителен компонент при обемите. Развитието на цените обаче беше леко отрицателно. Разликите във валутните курсове намаляват продажбите с 4,8 на сто. Придобиванията/продажбите – по-специално продажбата на бизнеса с търговски марки в Северна Америка също има отрицателно въздействие върху продажбите от 5 процента. 

През първите девет месеца на 2025 г. продажбите за "Потребителски марки" възлизат на 7,308 млрд. евро, което е номинален спад от 7,7 на сто в сравнение с предходния период. Органично продажбите са намалели леко с 1 процента заради по-ниските обеми.

През третото тримесечие бизнес направлението "Перилни препарати и грижа за дома" регистрира органичен спад на продажбите от 1,5 на сто отчасти поради предизвикателна пазарна среда. На този фон развитието на продажбите в бизнеса с продукти за пране като цяло е отрицателно. Докато категорията "Почистване на текстил" отбеляза спад, категорията "Грижа за текстила" отбеляза двуцифрен ръст на продажбите. В същото време обаче  органичният ръст на продажбите в бизнеса с продукти за грижа за дома остава непроменен, което се дължи по-специално на значителното увеличение на продажбите в категорията за миене на съдове. Категорията за почистване на твърди повърхности обаче е под нивото от предходната година.

Бизнес направлението "Грижа за косата" постигна много изразен ръст на органичните продажби от 4,4 на сто. Както бизнесът, ориентиран към краен потребител с принос най-вече от категориите "Стайлинг за коса" и "Боя за коса", така и бизнесът с продукти за професионалисти генерираха много силен ръст на продажбите.

Бизнес направлението "Друг потребителски бизнес" регистрира спад в органичните продажби от 3,2 на сто в резултат предимно на отрицателно развитие в бизнеса с продукти за грижа за тялото в регионите на Северна Америка и Европа.

От регионална гледна точка през третото тримесечие бизнес подразделението "Потребителски марки" регистрира спад в органичния ръст на продажбите в региона на Европа. Направлението "Грижа за косата" постигна добър ръст на продажбите, докато направлението "Перилни препарати и грижа за дома" претърпя отрицателно развитие. Регионът на Северна Америка генерира като цяло добър ръст на органичните продажби главно благодарение на бизнес направлението "Грижа за косата". Регионът на IMEA постигна значително увеличение на органичните продажби.

За фискалната 2025 г. "Фенкел" очаква органичен ръст на продажбите от 1 до 2 на сто на ниво група. 

Коригираната възвръщаемост на продажбите (коригиран марж на печалбата преди лихви и данъци) на ниво група се очаква да попадне в диапазона от 14,5 до 15,5 на сто.

В случай че цялостната икономическа среда не се подобри чувствително до края на годината, се очаква органичният ръст на продажбите за Групата, както и за двете бизнес подразделения да остане в долния сегмент на текущия ни прогнозен диапазон, пише в съобщението. 

/ИЦ/

Потвърждение

Моля потвърдете купуването на избраната новина

Към 20:21 на 16.11.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация