site.btaБлизо 14 хиляди ученици прекрачиха прага на класните стаи в област Кърджали

Близо 14 хиляди ученици прекрачиха прага на класните стаи в област Кърджали
Близо 14 хиляди ученици прекрачиха прага на класните стаи в област Кърджали
Снимка: Валентина Стоева/БТА

Прага на класната стая днес в област Кърджали прекрачват малко над 13 700 ученици, като около 900 от тях – за първи път, каза Ангелина Костова, началник на Регионалното управление по образование.

През новата 2023/2024 учебна година те ще се обучават в 71 учебни заведения, които са в пълна готовност да посрещнат учениците.

Днес за 110-ти път учебната година започна и в първото светско училище в Източните Родопи – Средно училище „Отец Паисий“ в Кърджали. 

„Горди сме, че сме наследници на първото светско училище в Източните Родопи – духовна крепост на българщината, с традиции и авторитет, пазени и доказвани повече от 110 години. Там, където има традиции и история, има и бъдеще. Историята на СУ “От. Паисий“ е неразделна част от историята на град Кърджали. Успехът ни се измерва с поколенията, получили своето образование в това училище“, каза в приветствието си към деца и родители директорът Златко Атанасов и допълни, че училището днес отваря вратите си за 1 359 ученици, от които 153 първокласници.

По традиция по-големите ученици поздравиха по-малките със свои изпълнения, а второкласниците предадоха "Ключът на знанието" на първокласниците.

Началото на учебната година бе отбелязано празнично както в училищата, така и в детските градини, където колективите посрещаха децата с приказни герои и изненади. Прага на детските градини в област Кърджали днес прекрачват малко над 4 000 деца.

/АКМ/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 18:25 на 27.02.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация