site.btaОбщина Генерал Тошево започва работа по нов образователен проект за културно многообразие

Община Генерал Тошево започва работа по нов образователен проект за културно многообразие
Община Генерал Тошево започва работа по нов образователен проект за културно многообразие
Снимка: кореспондент на БТА Добрич Павлина Живкова, архив

Община Генерал Тошево стартира нов образователен проект, съобщават от местната администрация. Инициативата е насочена към насърчаване на интеркултурното образование и приемане на културното многообразие. Проектът, озаглавен „Прозорец към НЕразличията“, се реализира с финансовата подкрепа на Програма „Образование 2021–2027“, съфинансирана от Европейския съюз.

Дейностите ще се изпълняват съвместно със Средно училище „Никола Вапцаров“ – Генерал Тошево, Основно училище „Георги Раковски“ – с. Сенокос, Община Балчик, Основно училище „Йордан Йовков“ – с. Спасово, детската градина в село Спасово и народно читалище „Романо Дром – 2002“ – Добрич.

Проектът ще продължи две години – до 23 юни 2027 г., с общ бюджет от 344 274 лева. Основната му цел е изграждането на устойчива мултикултурна среда в детските и учебните заведения в Генерал Тошево, Спасово и Сенокос чрез образование, култура и спорт.

Сред предвидените дейности са обучения за ученици с акцент върху интеркултурния диалог и уважението към различните култури, курсове за педагогически специалисти за повишаване на техните умения при работа с многообразни класове, инициативи за активно участие на родители от различни етноси в училищния живот, кампании срещу дискриминацията и за популяризиране на културната идентичност.

Проектът цели не само подобряване на средата в конкретните учебни заведения, но и създаване на устойчив модел за приобщаващо образование, който да бъде прилаган и в други общини. Очакваният резултат е по-толерантно, отворено и разбиращо общество, в което различията не разделят, а обогатяват, допълват от общината.

/ХК/

Потвърждение

Моля потвърдете купуването на избраната новина

Към 02:12 на 06.07.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация