site.btaНа днешния ден през 1874 година Ямбол е свързан с железопътната линия Търново Сеймен (Симеоновград)- Нова Загора

BOBSTH 14:30:01 17-12-2020
MM1427BO.038
Ямбол - ж.п. линия - начало

На днешния ден през 1874 година Ямбол е свързан с железопътната линия Търново Сеймен (Симеоновград)- Нова Загора


Ямбол, 17 декември /Владимир Шишков, БТА/
На днешния ден през 1874 година Ямбол е свързан с железопътната линия Търново Сеймен (Симеоновград)-Нова Загора и става нейна последна гара, припомнят в сайта на Ямболския регионален исторически музей.
Стратегическата цел е чрез тази линия е да се свърже Одрин с Шумен и с железопътната линия Русе-Варна за отбрана срещу евентуално нападение на Русия срещу Османската империя. Строителството на линията започва през 1873 година. Към средата на 1874 г. са готови отделни участъци, завършена е до края на годината. На 22 януари 1875 г. тя е въведена в редовна експлоатация от Компанията на източните железници, собственост на Барон Хирш, която вече експлоатира линиите Цариград-Белово и Русе-Варна. С новоизградената линия дължината на железните пътища в империята под управлението на компанията стават 891 километра, от които 533 километра са на днешната територия на България.
Железопътното строителство по това време съвпада и с разрастващото се революционно-освободително движение. Редица революционери като Теофан Райнов, Тодор Каблешков, Захари Стоянов, Иларион Драгостинов, Георги Икономов и други работят в железницата.
Положените в началото релси са подменени едва през 1959 г. във връзка с разработването на енергийния комплекс "Марица изток". През 90-те години броят на пътници намалява и през 2002 г. пътническото движение е спряно.





/ММ/

Потвърждение

Моля потвърдете купуването на избраната новина

Към 07:38 на 05.05.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация