site.btaЖителите на четири столични района ще могат да заявяват промяна на постоянен и настоящ адрес изцяло онлайн

BOBSTH 12:39:31 15-12-2021
IS1236BO.027
Столична община - постоянен адрес - заявления

Жителите на четири столични района ще могат да заявяват промяна на постоянен и настоящ адрес изцяло онлайн


София, 15 декември /София Господинова, БТА/
Столичният общински съвет /СОС/ предстои на утрешното си заседание да приеме доклад за освобождаване от административна такса на гражданите, които подават електронни заявления за смяна на адресна регистрация в рамките на пилотното тестване на нова електронна услуга в районите "Студентски", "Средец", "Слатина" и "Витоша" за периода на тестване от януари до юни 2022 година. Докладът, с вносител зам.-кметът по дигитализация на София Генчо Керезов, е публикуван на интернет-страницата на съвета.
Керезов посочва в доклада, че новият електронен модел на услугата e разработен във връзка с приетата през юни 2020 г. "Стратегия за дигитална трансформация на Столична община", както и като част от проекта Digital Innovation Initiative 2020-2022 на Bloomberg Philanthropies, в който София участва заедно с още 20 европейски града. Услугата е разработена от екипа на направление "Дигитализация, иновации и икономически развитие", съвместно с екипа на проект "Зелена София", както и с подкрепата и консултациите от експертите на иновационна агенция FutureGov на Bloomberg Philanthropies, която е предоставила техническа помощ за редизайн и оптимизиране на общинските услуги.
Генчо Керезов припомня, че новата платформа функционира за район "Студентски" от 1 септември тази година. За период от три месеца след стартиране на новата платформа, през нея са подадени повече от 2 000 заявления за смяна на адресната регистрация само за район Студентски. За сравнение през цялата 2020 г. са подадени едва 144 електронни заявления на електронен документ, подписан с електронен подпис.
Резултатите показват изключително доброто възприемане на платформата от страна на гражданите, тъй като тя им предоставя лесен, разбираем и иновативен достъп до административната услуга. Една подобна дигитална възможност е иновативно решение за опазване здравето на всички, като намалява човешкия контакт и спестява време и напрежение за двете страни - граждани и служители. Интересът от страна на гражданите към новата платформа е огромно постижение за Столична община и показва работещ модел, който може да се ползва за предоставяне и на други административни услуги, възвръщайки доверието на гражданите в дейността на администрацията, посочва Керезов.



/ИС/

Потвърждение

Моля потвърдете купуването на избраната новина

Към 22:08 на 31.07.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация