„Информационно обслужване“ АД – Прессъобщение

site.btaПроект на Информационно обслужване за е-правосъдие спечели първо място в европейски конкурс

Проект на Информационно обслужване за е-правосъдие спечели първо място в европейски конкурс
Проект на Информационно обслужване за е-правосъдие спечели първо място в европейски конкурс
Снимка: „Информационно обслужване“ АД

Единният портал за електронно правосъдие (ЕПЕП) и мобилното приложение eCase, които бяха разработени от Информационно обслужване за Висшия съдебен съвет (ВСС) на България, спечелиха първата награда за позитивна промяна на Европейската мрежа на съдебни съвети (ENCJ) за 2025 г. Престижното отличие бе връчено на ВСС по време на общото събрание на ENCJ, проведено от 4 до 6 юни 2025 г. в Рига, Латвия, след оспорвана надпревара на проекти на съдебните институции от цяла Европа. Победителят беше определен чрез тайно гласуване сред участниците и е първото отличие за българска институция на такова високо ниво. Европейската мрежа на съдебни съвети обединява национални институции от държавите членки на ЕС, които са независими от изпълнителната и законодателната власт и отговарят за подкрепата на съдебната система в независимото правораздаване.

„Първото място, което ЕПЕП получи от Европейската мрежа на съдебни съвети, поставя България на картата на европейските лидери в областта на дигиталната трансформация на правосъдието“, каза Ивайло Филипов, изпълнителен директор на Информационно обслужване. По думите му международното признание на платформата за е-правосъдие и мобилното приложение еCase е резултат от последователната работа на компанията като технологичен партньор на ВСС през последните повече от 20 години. „Гордеем се, че нашата експертиза и иновативен подход се оценяват на най-високо европейско равнище. Това доказва, че българските IT компании могат да създават висококачествени професионални решения на международно ниво“, добави Филипов.

Наградената система представлява революционна платформа, която централизира достъпа до всички съдебни дела в България в единна електронна база данни и осигурява пълна гама онлайн услуги – от регистрация до плащания през виртуален ПОС терминал. Платформата значително подобрява ефективността, прозрачността и достъпността на съдебната система, като намалява времето за обработка на делата и облекчава както гражданите, така и съдебните органи.

Единният портал за електронно правосъдие и мобилно приложение eCase, бяха реализирани от Информационно обслужване през 2023 г. Към настоящият момент в ЕПЕП са публикувани над 4.2 млн. съдебни дела, по които има постановени над 13 млн. съдебни акта. Електронните достъпи са близо половин 500 000, а връчените по електронен път книжа са повече от 50 000. Подадените електронни документи от март 2023 г. до сега надхвърлят 340 000, а платените държавни такси през виртуални ПОС терминали надвишава 1.2 млн. лв. Данните сочат, че мобилното приложение еCase е изтеглено над 10 хил. пъти от App Store и Google Play и през него са реализирани над 12 млн. потребителски сесии. Чрез приложението всеки потребител с регистриран профил получава възможност за разглеждане на дела със свободен публичен достъп, дела с лично участие, преглед на всички приложени електронни документи, връчване на електронни съдебни книжа, връчени или предстоящи призовки, преглед на насрочени заседания и др.

Потвърждение

Моля потвърдете купуването на избраната новина

Към 16:29 на 09.06.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация