site.btaСпаси София представи реформа на паркирането, инвестират приходите в етажни паркинги и 150 нови автобуса


Нови правила за паркиране в София, значително подобряване на живота на софиянци и мащабни инвестиции в нови паркинги и автобуси. По думите на общинските съветници от Спаси София, реформата е закъсняла и необходима, за да може движението в София да бъде облекчено, а намирането на свободни паркоместа – улеснено.
Предстои осезаемо намаляване на броя служебни абонаменти и места за институции, с което ще се освободят около 500 нови паркоместа само в центъра, където недостигът е най-голям. „Край на безкрайните служебни абонаменти, които превръщат улиците в частни паркинги. С новите правила ги намаляваме наполовина, увеличаваме цената на привилегията и въвеждаме максимални квоти – до 10% от общия брой места. Така премахваме една от най-големите несправедливости – на символична цена да се наемат части от публичната инфраструктура.“ – заяви Борис Бонев, лидерът на Спаси София.
Предложението предвижда и въвеждане на Червена зона в центъра, която цели да намали натиска на автомобили в историческата част на града, както и да облекчи ежедневието на живущите. „Отговаряме на исканията на жителите в центъра, защото там търсенето отдавна надвишава предлагането, а промени не са правени от 2012 г. Правилата за паркиране са неактуални и не помагат за регулиране на движението в града.“ – сподели Андрей Зографски. По думите на общинския съветник, предвижда се зоната в центъра да работи всеки ден между 9 и 21 ч., с което се цели намаляване на броя коли, увеличаване на свободните паркоместа и по-приятна среда за живот.
Зелената зона също ще бъде разширена в квартали, в които проблемите с паркирането са непоносими от години. Сред водещите мотиви на общинските съветници е гарантирането на ред – тротоарите и зелените площи се освобождават, старите коли се премахват и се въвеждат еднопосочни улици с маркирани места за паркиране. Така се намаляват колите по улиците и се освобождават повече места за онези, които истински се нуждаят от тях. Опитът в квартали като Лозенец, Яворов и Оборище еднозначно показва, че след въвеждането на Зелена зона, движението е далеч по-подредено и безопасно, а ежедневието на хората е чувствително улеснено. „Затова предлагаме зони и в Слатина, Изгрев, Триадица, Красно село и Сердика.“ – отбеляза Андрей Зографски.
Всички допълнителни приходи от паркирането ще се инвестират за 150 модерни автобуса и строителство на етажни паркинги. „Средствата няма да отиват в ЦГМ, а ще ги инвестираме за осигуряване на повече паркоместа и подобряване на градския транспорт като основна алтернатива.“ – категоричен е Борис Бонев, който припомни, че точно тези инвестиции са били сред основните обещания на Спаси София и кмета Терзиев. „Планирано е закупуване на 150 автобуса - с нисък под, климатик и най-висок екологичен клас, с което всички автобуси в София ще станат модерни, достъпни и комфортни.“ – допълни Бонев. „Знаем, че Общината е длъжник на гражданите и затова променяме модела – набелязали сме терени за строителство на етажни паркинги и вече задвижихме строителството за някои от тях.” - посочи той.
От Спаси София са категорични, че не се предвижда повишение на цената на винетните стикери за живущи. „Искаме да предпазим и да подобрим живота им. Затова не променяме цените на стикерите за живущите, а само актуализираме цената за почасово паркиране. С това ясно показваме, че предимство трябва да имат хората, които живеят в съответната зона, както и желанието ни приходящият трафик да намалее.“ – заявиха общинските съветници.
„Преди всичко реформата на паркирането е справедлива и отговаря на днешните нужди на града. Тя ще подобри живота на всички нас – ще улесни паркирането, ще освободи тротоарите, ще въведе ред в движението и ще адресира проблемите на всеки квартал поотделно. Очевидно е, че досегашната политика е остаряла и не постига целите си. Крайно време е да си признаем, че ако искаме да се движим напред, е нужно да правим смели крачки. Сега е моментът да го направим, за да заживеем заедно в подреден и нормален град.“ - категоричен е Борис Бонев. Той призовава гражданите активно да се включат в обсъждането и да споделят мнението си на parkirane.spasisofia.org
Потвърждение
Моля потвърдете купуването на избраната новина